Billboardy z Raportu Mniejszości
Projekt promocji reklam cyfrowych w Tokio w Japonii testuje aktualnie cyfrowe billboardy reklamowe wyposażone w kamery, identyfikujące płeć oraz grupę wiekową spoglądających na nie osób.
19.07.2010 | aktual.: 07.01.2016 13:01
Nie jest to jeszcze indywidualne dopasowywanie ekran do tożsamości danej osoby, jak w Raporcie Mniejszości, a jedynie zbieranie danych statystycznych odnośnie tego, jakie docelowe grupy są najliczniej obecne w miejscach, gdzie wyświetlana jest dana reklama w różnych porach dnia. Według rzecznika projektu w komunikacie udzielonym AFP:
Kamera jest w stanie określić płeć osoby oraz jej przybliżony wiek, nawet jeżeli przechodzi ona przed wyświetlaczem, pod warunkiem że on lub ona spojrzy na ekran przez sekundę. Pilotażowy projekt, prowadzony przez konsorcjum 11 firm kolejowych, ma trwać przez rok, na 20 stacjach metra w rejonie Tokio. Zamontowano na nich 27 sztuk 52-calowych inteligentnych wyświetlaczy z kamerami analizującymi strukturę wiekową i płciową "reklamobiorców" w oparciu o czynniki takie jak struktura kości czy włosy. Operatorzy obiecują, że nie będą zapisywać rejestrowanych przez kamery obrazów, a jedynie zebrane dane statystyczne o grupach ludzi spoglądających na reklamy.
Nietrudno sobie wyobrazić następny krok w implementacji tej technologii, czyli wyświetlanie reklam Helo Kitty kiedy obok billboardu przechodzi grupa gimnazjalistek, reklam Logo na widok grupy mężczyzn w garniturach itd.
[via SmartPlanet]
Leszek Karlik