Billboardy z Raportu Mniejszości

Projekt promocji reklam cyfrowych w Tokio w Japonii testuje aktualnie cyfrowe billboardy reklamowe wyposażone w kamery, identyfikujące płeć oraz grupę wiekową spoglądających na nie osób.

marcindmjqtx

19.07.2010 | aktual.: 07.01.2016 13:01

Nie jest to jeszcze indywidualne dopasowywanie ekran do tożsamości danej osoby, jak w Raporcie Mniejszości, a jedynie zbieranie danych statystycznych odnośnie tego, jakie docelowe grupy są najliczniej obecne w miejscach, gdzie wyświetlana jest dana reklama w różnych porach dnia. Według rzecznika projektu w komunikacie udzielonym AFP:

Kamera jest w stanie określić płeć osoby oraz jej przybliżony wiek, nawet jeżeli przechodzi ona przed wyświetlaczem, pod warunkiem że on lub ona spojrzy na ekran przez sekundę. Pilotażowy projekt, prowadzony przez konsorcjum 11 firm kolejowych, ma trwać przez rok, na 20 stacjach metra w rejonie Tokio. Zamontowano na nich 27 sztuk 52-calowych inteligentnych wyświetlaczy z kamerami analizującymi strukturę wiekową i płciową "reklamobiorców" w oparciu o czynniki takie jak struktura kości czy włosy. Operatorzy obiecują, że nie będą zapisywać rejestrowanych przez kamery obrazów, a jedynie zebrane dane statystyczne o grupach ludzi spoglądających na reklamy.

Nietrudno sobie wyobrazić następny krok w implementacji tej technologii, czyli wyświetlanie reklam Helo Kitty kiedy obok billboardu przechodzi grupa gimnazjalistek, reklam Logo na widok grupy mężczyzn w garniturach itd.

Leszek Karlik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościjaponiareklamy
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.