Bezprzewodowe VR, dla uśmiechu i wygody

Z cyklu: „problemy pierwszego świata” - Intel usunie kable z HTC Vive.

Bezprzewodowe VR, dla uśmiechu i wygody

Znacie to uczucie, kiedy po ciężkim dniu pracy wchodzicie do swojego 50-metrowego pokoju gier, chcąc oddać się wirtualnej rozgrywce porządnej jakości, a tu te kable? Matko te kable. I jak się tu wczuć, kiedy w każdej chwili można się potknąć, przewrócić i cała misterna iluzja w cholerę?

No właśnie. Intel też zna, wobec czego ogłosił nawiązanie współpracy z firmą HTC. Jej celem ma być powstanie bezprzewodowego oprzyrządowania do wirtualnej rzeczywistości, dzięki któremu koszmar kabli odejdzie w wieczną niepamięć.

Intel zamierza stworzyć bezprzewodowe adaptery do gogli HTC Vive, wykorzystując technologię WiGig. To nowy standard transmisji bezprzewodowej, dziesięciokrotnie szybszy od stosowanego powszechnie WiFi. Zapewnić ma szybkie i nienarażone na zakłócenia połączenie, dzięki czemu korzystanie z VR ma być wolne od opóźnień.

Obraz

Zastąpią one stosowane aktualnie w HTC Vive okablowanie. Oczywiście pod warunkiem, że użytkownik tego headsetu zdecyduje się na zakup opcjonalnego akcesorium od Intela.

Brak konieczności ciągłego pamiętania, gdzie znajduje się przewód… To jest poziom zanurzenia, który chcemy osiągnąć w następnej generacji VR.

Stwierdził Craig Raymond z Intela. Bezprzewodowe HTC Vive działające na rozwiązaniu firmy przetestować będzie można na tegorocznych targach E3. Do sprzedaży trafić ma zaś na początku przyszłego roku.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.