Bez punktacji i bez celu - jak będzie działać długo oczekiwane PvP w Diablo 3?
Razem z łatką 1.0.7 w Diablo 3 pojawi się długo oczekiwany tryb PvP (Gracz vs Gracz). Blizzard właśnie ujawnił szczegóły dotyczące jego działania.
14.01.2013 | aktual.: 05.01.2016 16:25
Zmierzenie się z innymi graczami będzie bardzo proste. Wystarczy w tawernie w Nowym Tristram porozmawiać z niejakim Nekiem, by zostać przeniesionym do nowej lokacji - Spalonej Kaplicy (Scorched Chapel). Tam znajdować się zaś będą cztery areny - kościół, cmentarz, rzeka i jezioro - na których będzie można zmierzyć się z innymi. Dostępne opcje to 1 na 1, 3 graczy FFA (każdy na każdego) i 4 graczy FFA.
Co ciekawe, śmierć w nowej lokacji nie będzie permanentna nawet dla postaci w trybie Hardcore. One też będą mogły zmierzyć się z innymi.
Na razie brzmi to całkiem nieźle. Ogromnie dziwi nas jednak fakt, że gra nie będzie zapisywać punktacji, nie będzie żadnych tablic wyników związanych z trybem PvP ani w ogóle żadnych celów, które można by w nim osiągnąć. Jak tłumaczy Wyatt Cheng z Blizzarda:
Chcieliśmy by pojedynki były tak proste i oczywiste jak to możliwe, więc stworzyliśmy minimalistyczny system. Wiemy, że nawet bez nagród i celów niektórzy gracze chcą skopać tyłki innym. I, prawdę mówiąc, jesteśmy trochę zniesmaczeni. Na tryb PvP w Diablo 3 czekamy od premiery, a to było w maju ubiegłego roku. Tyle czasu i dostaniemy jedynie cztery areny, gdzie będzie można bez żadnego celu klepać się po twarzach z innymi? Zdajemy sobie sprawę, że akurat ta gra niekoniecznie musi być idealnie zbalansowana, ale może można było wprowadzić choć minimalny system współzawodnictwa? To z pewnością uczyniłoby całość ciekawszą. Bo teraz to wygląda trochę tak, jakby Blizzard strasznie bał się wprowadzenia jakichkolwiek "e-sportowych" elementów do D3. Jakby od tego mieli inną produkcję - StarCrafta 2 i nie chcieli sami sobie robić konkurencji.
Niestety - tryb PvP w takim wydaniu raczej nie zachęci nas do powrotu do Diablo 3. A Was?
W łatce 1.0.7, która ma mieć premierę niedługo, znajdą się także inne, mniejsze zmiany dotyczące gry (np. nowy poziom rozwoju kryształów). Pełną ich listę znajdziecie tutaj.
[za Blizzard]
Tomasz Kutera