Bestsellery kwietnia 2020. Pandemia napędziła klientów cyfrowym sklepom

Pecetami rządzi LoL, konsolami Animal Crossing, a mobilkami Peackeeper Elite

Bestsellery kwietnia 2020. Pandemia napędziła klientów cyfrowym sklepom

26.05.2020 | aktual.: 26.05.2020 19:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

10,5 mld dolarów – tyle wyniosły przychody ze sprzedaży gier cyfrowych na globalnych rynkach w kwietniu. To skok o 17 proc. względem ubiegłego miesiąca. Tak przynajmniej wynika z raportu SuperDaty, firmie analitycznej, która podsumowała kwietniową sprzedaż gier na świecie.

Skok widać też w porównaniu z ubiegłym rokiem. Najlepiej radzą sobie konsole – wzrost o 42 proc., gry mobilne o 14 proc., a pecety o 12 proc.

Obraz

Lokomotywą konsol jest Nintendo Switch. "Animal Crossing: New Horizons" tylko w cyfrowym wydaniu sprzedało się w nakładzie 3,6 mln egzemplarzy.

Na konsolowym drugim, miejscu uplasowało się "Final Fantasy VII Remake" z wynikiem 2,2 mln. To najlepszy debiut w historii serii oraz w dziejach tytułów ekskluzywnych na PS4 ("FF VII" pokonało tym samym "Spider-Mana"). Warto przy tym dodać, że gra trafiła do fizycznej sprzedaży trafiła w bardzo niskim nakładzie w związku z pandemią.

Podium uzupełnia "FIFA 20", która cały czas zarabia krocie na trybie FUT, choć SuperData nie podaje konkretnych liczb.

Duży skok w kwietniu zaliczyło "Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered" z wynikiem 3,4 mln nabywców. Liczba ta na pewno wzrośnie bo gra wyszła w maju na pecety i Xboxa. Co ciekawe – na liście nie zabrakło również remastera pierwszego "Modern Warfare".

Pomimo niższych ocen niż poprzednia odsłona, nieźle radzi sobie "Resident Evil 3", którą pobrało 1,3 mln osób.

Pandemia przyczyniła się do powrotu popularności gier starszych: "Fortnite" (tu na pewno pomógł koncert Travisa Scotta), "League of Legends" (z największą liczbą graczy w historii) czy "GTA V", które zainkasowało sporą sumkę z mikropłatności w trybie online.

Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.