Będzie można zarobić na modach do Minecrafta

Pamiętacie pomysł ze sprzedażą modów do Skyrima za prawdziwe pieniądze? To coś podobnego, tylko że w Minecrafcie i od Microsoftu.

Będzie można zarobić na modach do Minecrafta

10.04.2017 | aktual.: 10.04.2017 20:33

Microsoft zapowiedział, że wraz z nadchodzącym, dużym uaktualnieniem do Minecrafta (1.1) ruszy powiązany z nim wirtualny sklep. Gracze będą w nim mogli kupować i sprzedawać stworzoną przez siebie nawzajem zawartość do gry. Wśród niej przykładowo mapy czy skórki dla postaci. Wymiana odbywać się będzie za pośrednictwem wirtualnej waluty (punktów Microsoftu).

Początkowo sklep dostępny będzie wyłączni w wersji mobilnej gry i na PC (ale tylko w wersji C++ gry, nie oryginalnej bazującej na Javie). Microsoft chce, żeby na możliwości sprzedawania swojej twórczości skorzystali zarówno najbardziej aktywni z graczy jak i ogół odbiorców - dzięki sklepowi łatwiej ma być znaleźć wartościową zawartość.

Obraz

Kupowanie następowało będzie za pośrednictwem konta Xbox Live, które przechowuje punkty Microsoftu. Po zalogowaniu się na nie będzie można je wydać w dowolnej wersji Minecrafta działającej na silniku Bedrock (czyli tej C++, nie starszych). Wyjątkiem będzie mobilna wersja na iOS-a, która będzie osobno przechowywać zakupy.

Nie będzie za to na razie możliwości dokonywania zakupów (i sprzedaży) w xboksowej wersji gry. Microsoft obiecuje za to, że postara się wprowadzić w przyszłości możliwość korzystania z kupionej zawartości niezależnie od urządzenia i wersji gry - tak by wystarczyło jedynie zalogowanie się do własnego konta Xbox Live.

Na start sklepu firma obiecuje zestaw map, pakietów tekstur i minigier od dziewięciu partnerów - Blockception, Blockworks, Eneija Silverleaf, Imagiverse, Noxcrew, Polyamps, Qwertyuiop The Pie, Razzelberry Fox i Sphax. Kolejni mają być dodawani na bieżąco, a twórcą może stać się każdy z graczy - musi jednak prowadzić działalność gospodarczą.

Obraz

Minimalna cena jednej rzeczy w sklepie wynosić ma równowartość 2 dolarów. 30 proc. z tego trafi do Microsoftu, a większość - ponad 50 proc. - do samego twórcy.

I z jednej strony to chyba dobry pomysł, szczególnie jeżeli niektórzy gracze poświęcają długie godziny swojego wolnego czasu na umilanie innym zabawy w Minecrafcie. No to jeżeli to robią, to czemu nie mieliby za to dostać jakichś pieniędzy. Z drugiej - podobny pomysł Valve przy okazji Skyrima spotkał się z bardzo negatywną reakcją graczy.

Jedno jest pewne - temu jak rozwinie się sytuacja ze sklepem Minecrafta Valve będzie się bardzo dokładnie przyglądało.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.