Będzie Magicka 2, konsolowe porty jedynki niepewne

Będzie Magicka 2, konsolowe porty jedynki niepewne

marcindmjqtx
04.05.2011 11:20, aktualizacja: 06.01.2016 13:08

Nie ulega wątpliwości, że kontynuacja tej przemiłej gry o magach się pojawi. Pytanie tylko: kiedy?

Joystiq wypytał dyrektora generalnego Paradoksu, Fredrika Westera, o plany firmy wobec studia Arrowhead i jej Magicki. Jak się okazuje, nie ma się co martwić o tę grę. Sprzedała się bowiem lepiej niż zakładano (od połowy kwietnia takiej Magicki Vietnam rozeszło się 100 tysięcy). Dlatego Wester nie gdybał, czy Szwedzi zdecydują się na kontynuację. On jest jej pewny. Kwestią otwartą pozostaje to, kiedy miałaby się ukazać.

Na razie trudno to zgadywać, szczególnie że jeśli Arrowhead Studios rozpocznie prace nad dwójką, to będzie musiało poszukać nowego silnika. Dlaczego? Jedynka działa w oparciu o XNA, narzędzia stworzone przez Microsoft z myślą o twórców niezależnych. I to właśnie na karb tego silnika twórcy i wydawca zrzucają odpowiedzialność za błędy, jakie nawiedziły Magickę w dniu premiery. Z pewnością nie chcą do tego dopuścić ponownie.

Joystiq dopytał się jeszcze o konsolowy port. I, co ciekawe, w tej akurat kwestii otrzymał odpowiedź wymijającą. Przy Xboksie 360 sprawa wygląda tak, że wszystko zależy od tego, czy Microsoft pozwoli Magicce pojawić się na Xbox Live Arcade. Jeśli zaś chodzi o PSN, to jest lepiej, ale... Ale na razie firma nie chce o tym rozmawiać.

Nawet jeśli jednak konsolowe wersje się nie pojawią, to gra o magach już jest sukcesem. Takie studio jak Arrowhead to skarb, prawda? Prawda i Paradox zdaje się o tym wiedzieć. Dlatego ściągnął twórców do Sztokholmu (gdzie sam ma siedzibę) z północy Szwecji i być może w niedalekiej przyszłości je przejmie (na razie Arrowhead jest niezależny). Dziwie się, że do tej pory tego nie zrobiono, szczególnie jeśli prawdą jest to, co mówi Fredrik:

Im więcej dasz piwa tym kolesiom [z Arrowhead], tym na bardziej szalone pomysły wpadają. Sądzę więc, że niebo jest jedynym ograniczeniem tego, co możemy wspólnie z tym zespołem zrobić. Ciekawe, czy w Polsce proces twórczy wygląda podobnie...

A z innych, magickowych wieści - nie tak dawno pojawiły się dwa poziomy do gry. Jeden, Caverns, dostępny jest za darmo, drugi natomiast, Marshlands, kosztuje 2 euro (~8 zł). Zwiastun prezentujący obydwie mapy znajdziecie poniżej:

Magicka Platformy: PC Premiera: już jest Recenzja

Wygląda ciekawie, ale jeszcze ciekawszy byłby tryb Gracz vs Gracz... Ej, zaraz zaraz! Joystiq coś wspominał o tym. Chwila... Tak, jeszcze w marcu twórcy zapowiadali, że zaczną pracę nad nim zaraz po ukazaniu się Magicki Vietnam. Będziemy musieli jeszcze trochę poczekać na jego premierę, ale już wiadomo, że akurat ta zawartość dodatkowa będzie udostępniona za darmo.

Paweł Płaza

PS Tak sobie przeglądam pierwsze screeny z Magicki, jeszcze z 2009 roku, i widzę, że twórcy wtedy planowali rzucanie czarów za pomocą gestów myszką:

Jak dobrze, że się z tego wycofano. Już teraz ułożenie kombinacji jest trudne w tym chaosie, a co dopiero gdyby kazano nam machać kontrolerem... No, chociaż w przypadku Move czy innego Kinecta może zdałoby to egzamin.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)