Battlefront pierwszą grą wykorzystującą DirectX 12 na Xboksie One. Poszukiwania ukrytych pokładów mocy trwają
Microsoft podzielił się podczas trwającego GDC paroma nowymi informacjami na temat najnowszej wersji bibliotek DirectX. Okazuje się, że - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - trafiły one na Xboksa One. I to szybciej, niż mogliśmy się spodziewać.
17.03.2016 | aktual.: 17.03.2016 19:51
Podczas wykładu dotyczącego przyszłości tworzenia gier pod Windows pojawił się szereg informacji na temat tego, w jaki sposób Microsoft chce za pomocą platformy programowej wspierać innowacyjność twórców gier. Wszystko to oczywiście z jednej strony tematy bardzo techniczne, a z drugiej zwyczajne przechwałki, ale znalazło się tam kilka faktów, które mogą zainteresować graczy.
Przede wszystkim przedstawiciel Microsoftu zapewnił, że DirectX 12 zwiększy wydajność sprzętu w grach - i to zarówno procesora, jak i karty graficznej. Obietnica ta pojawia się przy okazji każdego nowego DirectX i chyba jeszcze nigdy nie została spełniona - więc może tym razem? Dodatkowo gigant z Redmond podkreśla, że ściśle współpracuje z AMD, Intelem i nVidią, tak by „znacząco usprawnić działanie” sterowników.
Dzięki DirectX 12 wydajność procesora wzrosnąć ma więc nawet do 50 proc. (!), a karty graficznej do 20 proc. Wszytko to dzięki wyeliminowaniu niepotrzebnych „narzutów” bibliotek. Teraz programiści będą mogli w łatwy sposób odwoływać się bezpośrednio do sprzętu, wykorzystując pełnię jego możliwości (może w końcu odkryją te mityczne ukryte pokłady mocy, tuż obok El Dorado i Atlantydy). I zapewne i tak nie będą w stanie osiągnąć efektów, jakie są w stanie wycisnąć z najlepszego sprzętu twórcy modyfikacji.
Star Wars Battlefront Real Life Mod - 4K 60FPS
Bardzo ciekawa informacja pojawiła się w momencie, kiedy Microsoft mówił o wsparciu, jakie DirectX 12 otrzymał ze strony niezależnych twórców. Pośród gier, korzystających z nowej wersji bibliotek (m.in. Hitman, Gears of War: Ultimate Edition, Rise of the Tomb Raider), pojawił się również Battlefront z dopiskiem „pierwszy wykorzystujący DX 12 tytuł na Xboksie One”.
O tym, że gry na Xboksa One będą mogły korzystać z najnowszej wersji bibliotek Microsoftu wiedzieliśmy już od momentu, kiedy ten zapowiedział, że konsola również działać będzie pod kontrolą Windowsa 10. Dotychczas jednak nikt nie mówił, że to się już stało. Mało tego, sam Microsoft zapewniał, że pierwszą Xboksową grą z obsługą DX12 będzie Fable Legends, które w międzyczasie zostało anulowane.
Jest oczywiście prawdopodobne, że informację tę podano podczas prezentacji nieco „na wyrost” i Battlefront dopiero będzie korzystał z DirectX 12 (wiadomo, że silnik Frostbite go obsługuje). Wsparcie może więc zostać dodane dopiero w jakimś uaktualnieniu. Oby, bo w obecnym stanie gry nic nie wskazuje na ten wielki zysk dla graczy.
[Źródła: WCCF Tech, DualShockers]
Dominik Gąska