Battlefield 3 jedną z najlepiej sprzedających się gier w historii polskiego rynku
O tym, że Battlefield 3 fantastycznie sprzedaje się na świecie, już wiemy. A jak gra DICE radzi sobie w Polsce? Równie znakomicie.
07.11.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:50
Jak ujawnił dziś polski oddział Electronic Arts, w naszym kraju Battlefield 3 sprzedał się dotychczas, 11 dni od premiery, w imponującej liczbie 66 tysięcy egzemplarzy (zgodnie z przewidywaniami firmy). Znacząca część tego rezultatu przypada na pierwszy tydzień od debiutu - w ciągu pierwszego tygodnia obecności na polskim rynku, nowy BF znalazł 53 tys. nabywców. To o 22% więcej niż sprzedaż przedstawiciela największego konkurenta Battlefielda, Call of Duty: Black Ops w analogicznym okresie w listopadzie ubiegłego roku.
Sukces Battlefielda 3 w Polsce robi jeszcze większe wrażenie, gdy spojrzymy na przychód uzyskany z gry na tzw. otwarciu - około 7,2 mln złotych. To więcej niż zarobiły w ciągu trzech pierwszych dni wyświetlania takie filmy, jak Kac Vegas w Bangkoku (niecałe 3 mln złotych), Bitwa Warszawska 1920 (ok. 4,75 mln złotych) czy Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach (nieco ponad 7,1 mln złotych), i niewiele mniej od Harry'ego Pottera i Insygniów Śmierci (circa 7,75 mln zł).
Cóż, pozostaje złożyć gratulacje i życzyć, także innym wydawcom, jak najwięcej podobnych sukcesów. W końcu im lepiej sprzedają się gry w Polsce, tym lepiej rozwija się nasza branża. A tego chcemy chyba wszyscy.
[za informacją prasową]
Adrian Palma