Battlefield 2042 ma być usługą free-to-play. Twórcy zmieniają pomysł na serię
Wszystko wskazuje na to, że twórcy popularnego Battlefielda mają na niego zupełnie nowy pomysł. Chcą zerwać z tradycją wypuszczania kolejnych produkcji tej serii w formie samodzielnych premier. Przyszłość Battlefielda przewiduje oferowanie go graczom w formie usługi.
Serwis vg247 powołuje się na rozmowy właścicieli serii z inwestorami. W trakcie dyskusji obejmującej zarobki korporacji za pierwszy kwartał roku budżetowego 2022, dyrektor generalny Andrew Wilson powiedział nieco o nowościach, jakie czekają tytuł.
Powiew nowości
Z wypowiedzi Wilsona rysuje się obraz usługi, która ma zapewniać graczom ciągły dostęp do nowości. Celem jest przywiązanie graczy do nowego Battlefielda i sprawienie, że będą mieli szereg powodów do ciągłego powracania do rozgrywki.
Dyrektor generalny EA zapowiedział również, że wszyscy powinni myśleć teraz o Battlefieldzie jako usłudze. Twierdzi, że to co firma obecnie robi przed premierą gry zrewolucjonizuje i na nowo wymyśli podejście do rozgrywki. Przypomniał także o ogłoszonym projekcie Battlefield Portal, który ma opierać się na treściach tworzonych przez użytkowników. To zaś, zgodnie z nadziejami twórców, zapewni głębokie, długoterminowe zaangażowanie w grę.
Usługa free-to-play
Najważniejszą informacją dla graczy powinna być jednak ta, w której Wilson potwierdził, że nowy Battlefield będzie zawierał kilka darmowych komponentów, co oznacza swego rodzaju tryb free-to-play. Biorąc pod uwagę, że jeszcze przez ujawnieniem prac nad tytułem Battlefield 2042 firma przeprowadziła wśród graczy ankietę dotyczącą zainteresowania graczy tego rodzaju rozwiązaniami, nie jest to specjalnie zaskakująca informacja.
Najwidoczniej sama ankieta upewniła tylko twórców w tym, że darmowy kontent to coś, czego oczekują gracze na całym świecie. Obecnie pozostaje im tylko czekać na premierę nowego tytułu. Battlefield 2042 ma zaś ukazać się już 22 października. Będzie dostępny w wersji na PC, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S.