Baldurs Gate: Enhanced Edition już za moment na Makach
Cieszyć mogą się jednak wszyscy, bo potem pojawi się też łatka, która (miejmy nadzieję) wyeliminuje psujące grę błędy.
Odświeżone Baldurs Gate wyląduje na sprzętach z systemem OS X dokładnie za tydzień - 22 lutego. Grę będziecie mogli kupić na stronie Beamdog lub w Mac App Store.
Potem przyjdzie czas na patcha, a kolejnym punktem w planie Overhaul Games jest wydanie gry na Androida. Oby już z poprawionym sterowaniem dotykowym. Joanna Sosnowska mocno na nie narzekała:
Obsługa dotykiem to chyba najsłabszy punkt całej gry. Szwankuje w niej wszystko, co tylko może szwankować. W przypadku desktopowej wersji gry wszystko było jasne - chcę podnieść przedmiot, ikona kursora zmienia się w łapkę. Chcę wejść do budynku, ikona znów się zmienia. Wiem, kiedy klikać i jaką osiągnę akcję. W przypadku Baldur's Gate EE nie ma myszy ani jej pomocnego kursora. Nie dysponujemy żadnym precyzyjnym narzędziem wskazującym, mamy za to nasz paluch. Paluch zaś jest narzędziem niedoskonałym, o czym już twórcy wersji na iPada chyba nie pomyśleli. Podnoszenie przedmiotów wymaga sporej praktyki. Teraz, po kilkudziesięciu godzinach grania wiem już, jak się do niego zabrać. Ale na początku to był horror - klikam w przedmiot, ale nie w ten dokładny punkt, który umyślili sobie twórcy. Klikam więc ponownie - i tak kilka razy. Niezbyt pomocna jest nowa funkcja podświetlania aktywnych przedmiotów, bo przecież widzę, co należy podnieść. Nie widzę tylko, gdzie kliknąć, żeby przedmiot został podniesiony. źródło: BaldursGate, Twitter
Maciej Kowalik