Badania: Move i Kinect po E3

Tuż przed tegorocznym E3 informowaliśmy, że zainteresowanie Kinectem (wtedy jeszcze Natalem) i Move wśród graczy było dosyć znikome. Zastanawialiśmy się jak będzie to wyglądać po targach, no i proszę - mamy odpowiedź.

Badania: Move i Kinect po E3
marcindmjqtx

11.07.2010 | aktual.: 06.01.2016 16:42

Stosowne badania przeprowadził ośrodek Ipsos OTX MediaCT. Na poziomie ogólnym zmieniło się niewiele. W jednym i w drugim przypadku zainteresowanie kupnem zwiększyło się po E3, w stosunku do stanu sprzed targów, o 2 punkty procentowe i wynosi 8% dla Move'a i 9% dla Kinecta. Nadal są to liczby raczej niewielkie.

Większe zainteresowanie kontrolery ruchowe wzbudzają u osób w wieku poniżej 25 lat. Co ciekawe, bardziej zainteresowani są mężczyźni niż kobiety.

Najciekawsze jednak są dane, na które zwraca uwagę Nick Williams z ośrodka Ipsos OTX MediaCT. Wśród zainteresowanych kupnem Move'a zdecydowanie wzrósł odsetek osób posiadających PlayStation 3. Z kolei spadł odsetek posiadających 360 wśród zainteresowanych Kinectem. Minęło jeszcze trochę zbyt mało czasu, żeby wysnuwać daleko idące wnioski, ale wygląda na to, że o ile Sony udało się zwiększyć zainteresowanie wśród swoich graczy (a więc, z pewną dozą ostrożności, tych "hardkorowych"), o tyle Microsoft zrobił rzecz dokładnie przeciwną. Tak więc to raczej gigant z Redmond ma większą szansę na zdobycie nowych klientów i w rezultacie zarobienie większych pieniędzy.

Warto też zwrócić uwagę, o ile punktów procentowych spadł odsetek osób posiadających Wii wśród osób zainteresowanych kupnem Move'a - aż o 15. W przypadku Kinecta - tylko o 2. Jeśli więc ktoś ma skutecznie zawalczyć z Nintendo, być może nawet o prymat na rynku, to wszystko wskazuje na to, że może byc to tylko Microsoft. Wybacz, Sony.

Tomasz Kutera

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360kinect
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.