Badania: Kto gra w wyścigi, ten lubi samochody?
Teza z tytułu jest raczej oczywista i mało kto (poza recenzentami) katuje się gatunkiem, którego nie lubi. Grupa naukowców sprawdziła jednak jeszcze jedną zależność - jak duży wpływ na chęć posiadania danego auta ma zajście z nim w interakcję, właśnie za sprawą gier wideo. Jedną grupę królików doświadczalnych zamknięto w pokoju z odpalonymi wyścigami na Xboksach, druga zaś mogła jedynie przyglądać się wyczynom pierwszej. Rezultat? Kto wirtualnie spędził z samochodem nieco czasu, później miał znacznie większą ochotę nabyć go w rzeczywistości niż osoba, która jedynie się napatrzyła. W sumie to dość oczywiste chyba i sam też łapałem się na tym, że gdy kupowałem niedawno auto najpierw przejrzałem ofertę pojazdów dostępnych w PGRach...
15.02.2009 | aktual.: 14.01.2016 15:54
Powyższa informacja oczywiście najistotniejsza jest dla potencjalnych reklamodawców czyli korporacji motoryzacyjnych. Czy czeka nas zalew Yarisów? Auto jest świetne, ale gra tragiczna. Jeśli pojawią się kolejne takie eksperymenty, oby były lepsze.
[via MotoAuthority]