Bad News - czyli jak manipulować ludźmi poprzez media

Gra o tym, jak nie dać się oszukać.

Bad News - czyli jak manipulować ludźmi poprzez media
Joanna Pamięta - Borkowska

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge we współpracy z grupą DROG zaprojektowali grę, która ma za zadanie pomóc ludziom w zrozumieniu, jak działają fake newsy oraz teorie spiskowe. Aplikacja nazywa się Bad News.

Bad News jest produkcją typu Twine. Gracze wcielą się w dostawcę fałszywych wiadomości. Będą mogli zbudować media społecznościowe poprzez wybieranie tytułów oraz grafik do podzielenia się z ich fanami. Przewidziane są osiągnięcia za zaangażowanie celebrytów oraz rozpowszechnianie mylnych informacji.

Rozgrywkę rozpoczniemy z kontem na Twitterze z niewielką liczbą obserwujących. Będziemy karmić ich strachem oraz nienawiścią, podsycać negatywne emocje. Wygrana to zniszczenie jakości dyskursu online, ale będziemy musieli wykazać się sprytem. Zbyt dalekie odpłynięcie w świat fantazji nie przyda nam wiarygodności. Gra przypomina nieco The Westport Independent, gdzie prowadziliśmy gazetę w totalitarnym państwie.

Obraz

Produkcja ma być "szczepionką przeciw fałszywym wiadomościom". Zgodnie ze słowami doktora Sandera van der Lindena z Uniwersytetu Cambridge, przedstawia ona realnie istniejące techniki.

Doktor Linden porównuje Bad News do magicznego show - za pierwszym razem jesteśmy pod wielkim wrażeniem, ale kiedy dowiemy się, jakie triki zostały zastosowane, trudniej jest nas później oszukać.

Zastrzega również, że starają się zdystansować od wszelkiej ideologii. Będziemy mogli wspierać zarówno lewicowe jak i prawicowe ugrupowania. Dezinformacja może osiągnąć niezły poziom - dostępna jest opcja stworzenia fałszywego konta prezydenta USA oraz wrzucenia tweeta z deklaracją wojny z Koreą Północną.

Głównym przesłaniem gry jest: nie wierz w jakąś historię tylko dlatego, że wywołuje ona u Ciebie emocje.

W grę możecie zagrać na tej stronie.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.