Autorzy Rocket League odpalają międzykonsolowe granie. Minecraft też. PS4 nie przyjęło zaproszenia, ale jest Switch

Jedyną przeszkodą jest... Sony.

Autorzy Rocket League odpalają międzykonsolowe granie. Minecraft też. PS4 nie przyjęło zaproszenia, ale jest Switch
Maciej Kowalik

14.06.2017 09:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przekazując rozczarowujące informacje od pana Harady czy Blizzarda dotyczące crossplayu stwierdziłem, że temat umarł i chyba warto go pogrzebać. Ale dla Psyonix zrobię wyjątek. To przecież właśnie to studio już dawno temu sygnalizowało, że wszystko ma gotowe. Potrzebowało tylko pozwolenia od Sony. Japońska firma niby mówiła, że jest otwarta na rozmowy, ale słowa są tanie a do czynów nie przeszła.

W rozmowie z Polygonem Jeremy Dunham nie kryje rozczarowania tą postawą.

Ale Dunham nie ma pojęcia czego wymaga Sony.

Fakt, że milowy krok w rozwoju branży blokuje akurat Sony oczywiście nie dziwi. Zapowiadało się na to od początku. Ale postawa, w której firma mówi tylko "nie" bez podania choćby najbardziej rygorystycznych kryteriów, które musiałby spełnić developer mocno rozczarowuje. Dunham już wprost apeluje do społeczności, by wywierała na Japończykach presję. Bo techniczne bariery jego firma już pokonała.

Rocket League jesienią trafi też na Switcha. Priorytetem dla studia jest rozgrywka w 60 fps, więc w obu trybach pracy konsoli rozdzielczość zostanie ograniczona do 720p. I wiecie co? Będzie crossplay z pecetowcami i... posiadaczami Xboksów.

[ttpost url="https://twitter.com/aarongreenberg/status/874689238612058113?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.polygon.com%2Fe3%2F2017%2F6%2F13%2F15795376%2Frocket-league-cross-platform-playstation-4"]

Coś podobnego dzieje się zresztą z Minecraftem. Letnia aktualizacja umożliwi tam wspólne granie posiadaczy gry na Windows 10, iOS, Androidzie, Xboksie One oraz... Nintendo Switch. PlayStation nie pojawia się na tej liście wcale nie przez kaprys Microsoftu. Sony jest zaproszone do zabawy, ale...

To słowa rzecznika Microsoftu, cytowane przez Polygon. Póki co trudno mówić o tym, że upartość firmy jakoś szczególnie jej szkodzi. Problem ze Switchem jest taki, że wiele mocno nastawionych na sieć gier po prostu na niego nie wyjdzie. A nawet taka FIFA 18 nie będzie na tej platformie identyczna z grą z PS4 czy X1.

Ale może kolejne artykuły o tym, że jakaś gra pozwoli na międzykonsolową rozgrywkę między Xboksem i Switchem, a Playstation zostaje na uboczu, zmienią nieco ocenę sytuacji. Niezbyt fajnie jest być tą firmą, która nie chce umożliwić graczom zabawy z innymi. Choć pamiętajmy, że to Sony ma najwięcej sprzedanych konsol w tej generacji...

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościminecraftxbox one
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.