Autorzy PayDay 2 muszą być masochistami

Mogli zacząć nowy rok od rachunku sumienia i próby udobruchania społeczności. Zamiast tego znów dają jej amunicję do protestów. A wszystko przez... kozę.

Autorzy PayDay 2 muszą być masochistami
Maciej Kowalik

13.01.2016 | aktual.: 22.01.2016 15:14

Goat Simulator podobał mi się jako zgrywa. Produkt uboczny jednej z wewnętrznych nasiadówek studia Coffee Stain miał parodiować gatunek budżetowych gier ze słówkiem "symulator" w tytule, które pojawiają się hurtowo nie wiadomo skąd. Zamiast tego okazał się kolejnym dowodem, że nie ma takiego żartu, którego youtuberzy nie są wstanie wepchnąć na szczyty listy sprzedaży. Ok, pośmialiśmy się, ale to było dwa lata temu. Czemu do tego wracać?

Cóż, najwidoczniej w pewnych kręgach Goat Simulator wciąż darzony jest dużą estymą, bo PayDay 2 dostanie jutro nowy dodatek - The Goat Simulator Heist.

PAYDAY 2: The Goat Simulator Heist Trailer

Mnie zwiastun rozśmieszył, ale społeczność nie przyjęła wieści dobrze.

Obraz

Nastroje mogłyby być inne, gdyby nie fatalny wizerunkowo rok, w którym Overkill najpierw wrzuciło do gry mikrotransakcje (choć wcześniej obiecywało, że tego nie zrobi), by potem jeszcze kilkukrotnie irytować graczy. Tych najwierniejszych - którzy wciąż nie porzucili PayDay 2. Przypomnę, że gra wyszła w 2013 roku.

Co się nie podoba? Po pierwsze cena. Dodatek będzie kosztować 7 dolarów, podczas gdy Goat Simulator kosztuje na amerykańskim Steamie 10 dolarów, bez jednego cena. Pojawiają się też zarzuty, że zamiast polepszać stosunki z najzagorzalszymi fanami gry, Overkill postanowiło ich ignorować i zawalczyć o pieniądze widzów youtuberów w stylu PewDiePie'a. A to może się skończyć tak:

Obraz

Nie oceniam postawy, nie namawiam do chwytania za widły, ale też go nie potępiam. Mimo czarnego pasa w empatii, nie umiem wczuć się w kogoś, kto ponad dwa lata ciśnie w grę, kupuje kolejne dodatki (za wszystkie DLC na Steamie trzeba obecnie zapłacić ponad 117 Euro!), a deweloper wykręca mu numer za numerem, by potem poprawić napadem-żartem z kozą, która połknęła paczkę z kokainą, w roli głównej.

Ale systematyczne podkopywanie swojej pozycji wśród graczy przez studio Overkill martwi mnie z jednego powodu. Seria PayDay to kapitalne gry i w zasadzie gatunek sam w sobie. Gatunek, który idealnie trafia w moje gusta. Czekam na zapowiedź sequela i czekam, a Szwedzi wolą "doić" dwójkę ponad granicę przyzwoitości. Masochizm? A może zmiana planów na przyszłość i kalkulacja, że gotowa promować dewelopera społeczność nie będzie już potrzebna?

[źródło: Reddit]

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.