Autorzy Papo & Yo nie zrywają z trudnymi tematami
Ich nowa gra - Silent Enemy - poruszy temat znęcania się nad innymi.
19.04.2013 | aktual.: 05.01.2016 16:15
Papo & Yo powstało jako rodzaj terapii dla Vandera Caballero, który w dzieciństwie musiał zmagać się z alkoholizmem ojca. Silent Enemy również zostało zainspirowane przez młodość kilku pracowników studia Minority. M.in. Erniego, który pochodzi z indiańskiego plemienia z Quebecu. Jego ojciec był biały, co nie podobało się innym mieszkańcom indiańskiego rezerwatu.
Pierwotnie Silent Enemy miało być grą o indiańskich polowaniach, ale ekipa doszła do wniosku, że to za mało. Minority chce być znane z produkcji poruszających ważne tematy, więc gra zyskała drugie dno. Ekipa postanowiła też nie tworzyć gry na iOS, jak pierwotnie zakładała. Ograniczenia okazały się zbyt duże, a oferta wydania gry tylko na Ouya zbyt kusząca, by ją zignorować.
Oficjalny opis rozgrywki głosi, że zadaniem gracza będzie wykorzystanie umiejętności zmieniania postaci, by przy pomocy duchów natury uwolnić wiosnę i zakończyć, skuwającą świat lodem, zimę. Premiera została zaplanowana na czwarty kwartał bieżącego roku.
źródło: Kotaku
Maciej Kowalik