Autor scenariusza Crysis 2 rozczarowany wielkimi hitami
Richard Morgan to brytyjski pisarz SF, który - to moje zupełnie prywatne zdanie - pisze po prostu rewelacyjnie. Crytek wynajął go do stworzenia scenariusza w Crysis 2. Autor rozmawiał z CVG oraz udzielił wywiadu serwisowi NowGamer - trzymajcie się foteli, bo słowa padną kontrowersyjne.
12.04.2010 | aktual.: 15.01.2016 15:26
Najpierw CVG zapytało, co Morgan sądzi o liderze rynku FPS, Modern Warfare 2. Pisarz nie owijał w bawełnę:
Myślę, że Modern Warfare 2 było ogromnym rozczarowaniem. (...) To gigantyczny krok w tył od CoD4. Gdy w to grałem, myślałem 'Jezu, ludzie, co wy robicie? Nic nie poprawiliście. Historia jest gorsza, gra się nie trzyma kupy, to tylko garść poziomów z misjami'. Lepszą opinię miał za to o Uncharted 2 i zestawił ją z MW2:
Inaczej w Uncharted 2, tamci cofnęli się i spojrzeli na pierwszą część. Wszystko to, co nie działało dobrze naprawili, ulepszyli, zrobili cokolwiek. (...) jeśli grałeś w jedynkę, możesz szczerze mówić, że druga część jest taka sama, tyle że lepsza. Modern Warfare 2 jest taka sama, tyle... że dużo gorsza. I więcej kosztuje. W wywiadzie NowGamera, po wstępnej części dotyczącej scenariuszy, padło pytanie, czy trudniej pokazać głębię bohatera, który ma cały czas zasłoniętą twarz (nazwano to syndromem Master Chiefa). Morgan odparł:
W ogólę nie lubię serii Halo. Dobrze, w sumie Halo nie jest złe, to po prostu, no wiesz, średniak. Powodem niedziałającej fabuły nie jest fakt, że nie widać twarzy Master Chiefa, tylko te wszystkie zdania: 'Okay... ruszę się tam i ich wybiję'. Halo jest pełne bzdurnych, archetypicznych postaci, które nie dają żadnego efektu emocjonalnego. Trzeba przyznać, odważne słowa. Jak napisałem na samym początku, bardzo lubię Richarda Morgana za jego książki. Ale ponieważ gry wideo to jednak nie literatura, nie jestem pewien, czy można go w ogóle traktować jako autorytet w temacie. Wirtuoz trąbki nie ma automatycznie kwalifikacji do gry na harfie, choć przecież i to i to służy do robienia muzyki. Ja w każdym razie poczekam i chętnie powiem "sprawdzam", gdy poznam fabułę Crysis 2. Ciekawe, czy to tylko kontrowersyjne teksty mające wzbudzić szum wokół tytułu, czy też rzeczywiście latem czeka nas przełom w scenariuszach gier. W książkach Morgana jest zarówno głębia treści, jak i ścielące się gęsto trupy.
Tomasz Andruszkiewicz