Autor Retro City Rampage twierdzi: "Twórcy indie powinni zainteresować się PS Vita"

Brian Provinciano jest zachwycony odbiorem swojego tytułu na tej platformie.

Autor Retro City Rampage twierdzi: "Twórcy indie powinni zainteresować się PS Vita"
marcindmjqtx

Jak zdradził na Twitterze - jego gra, Retro City Rampage, sprzedała się dużo lepiej na PSN, niż na XBLA, dlatego zachęca, by zainteresować się tą platformą:

twitter.com/BriProv

Co lepsze, sprzedaż na PSN przewyższyła także tę na Steamie, który zwykle jest mekką twórców niezależnych:

Wersja PSN podzielona była co prawda między PS3 i PS Vita, ale to na PS Vita zeszło więcej. Zdaniem Provinciano posiadacze przenośnej platfomy są spragnieni gier. W swojej statystyce nie uwzględnił gier rozdanych za pomocą PS+:

ie jest to jednak jedyny powód, dla którego chwali PS Vita. Drugi to łatwość robienia gier na tę platformę:

Coś o tym wie, bo przygotował wersję Retro City Rampage na Wii, Xboksa 360, PlayStation 3, PlayStation Vita i Microsoft Windows.

I co lepsze - wystarczy zwykła Vita i znajomość C#, by móc zacząć się bawić w tworzenie gier:

Przy okazji Provinciano ponarzekał nieco na XBLA i współpracę z Microsoftem - zrobienie gry na te platformę kosztowało najwięcej:

Za to Provinciano chwali Nintendo za sprzyjanie twórcom "indyków":

Sony na konferencji deklarowało większe otwarcie na twórców niezależnych - być może ta polityka mogłaby objąć też PS Vita. Dobrym zwiastunem tego jest zapowiedź Hotline Miami na tę platformę. Ale to nie koniec - jest masa gier, które z chęcią nosilibyśmy w kieszeni, bo są to często tytuły, które łatwo odłożyć na chwilę i da się w nie grać w krótkich partiach, np. w komunikacji miejskiej, w poczekalni, podróży. W rozmowie na ten temat między Marcinem, Tomkiem i mną przewinęły się takie tytuły jak Fez, Teleglitch, VVVVVV, The Binding of Isaac czy Braid - skoro Jonathan Blow tak chwalił współpracę w Sony. Oczywiście, wiele z nich już zostało ograne na PC, ale gdyby dałoby się je mieć zawsze ze sobą, to może wreszcie skończyłbym takiego np. Super Meat Boya.

Mam przeczucie, że otwarcie na wielu małych twórców i wspieranie dużej różnorodności pomysłów na gry może być jednym z warunków, które zadecydują o popularności nowych konsol. Warto się przy tym zakręcić, drogie korporacje.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360ps3
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.