Atomy kontra polygony - czy tak wyglądać będzie przyszłość trójwymiarowej grafiki?

Mała australijska firma twierdzi, że właśnie rewolucjonizuje rynek. Zamiast polygonów chce stosować niezwykle małe atomy i dzięki nim budować trójwymiarowe obiekty. Czy tak wyglądać będzie przyszłość gier?

marcindmjqtx

Unlimited Detail Real-Time Rendering Technology Preview 2011 [HD]

Na dowód swojej rewolucyjnej technologii firma Euclideon postanowiła przygotować demonstracyjną wyspę. Ciężko zapamiętać ilość atomów o jakieś w prezentacji wspominają, ale są to tak ogromne liczby, że nie sposób ogarnąć ich wyobraźnią. Technologia miałaby odmienić tworzenie gier, gwarantując niezwykle realistyczną oprawę.

Euclideon wspomina również o trzech rodzajach obiektów, które możnaby tworzyć - nierealistyczne, realistyczne i mieszane. Te pierwsze wymagają pracy grafików, drugie to skany prawdziwych przedmiotów, trzecie są czymś w rodzaju hybrydy dwóch pierwszych.

W teorii technologia budzi podziw, szczególnie kiedy wspomina się o liczcie atomów z jakich zbudowane są pokazane obiekty. Choć firma sama mówi, że nie posiada na pokładzie  zdolnych grafików, to niestety pokazane na ekranie rzeczy mnie nie przekonują. Nie widzę tu nic nadzwyczajnego, a do tego ciężko wyobrazić mi sobie maszyny, które będą w stanie "pociągnąć" stworzone w tej technologii gry. Poza tym którzy producenci podejmą się zadania budowania aż tak skomplikowanych i szczegółowych obiektów?

Nie zmienia to jednak faktu, że warto trzymać rękę na pulsie i patrzeć co jakiś czas na Euclideon. Szkoda byłoby przecież przegapić coś, co australijska firma nazywa największym przełomem od wprowadzenia trójwymiarowej grafiki. Sto tysięcy razy lepsza oprawa? Brzmi niewiarygodnie.

Paweł Winiarski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościwideografika
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.