ATARI: branża gier musi przestać klonować stare gry!

Mocne słowa! Tyle, że wypowiedziane... w 1984 roku.

ATARI: branża gier musi przestać klonować stare gry!
marcindmjqtx

17.07.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:41

Gratka dla historyków gier. Jed Margolin, projektant sprzętu w Atari w latach 1979-1993, udostępnił w sieci wewnętrzne maile, jakie wymieniał z innymi pracownikami firmy w tamtym okresie. Archiwum leży w sieci od dłuższego czasu, ale teraz napisało o nim Kotaku i jest pełne łakoci.

Atmosfera w 1984 roku w firmie nie należała do najlepszych, Peter Thompson apelował w jednej z mailowych kłótni:

Jeżeli ktokolwiek pokaże mi dobrą grę na [Atari] 2600 którą wyprodukowaliśmy, a przeproszę i pójdę ją kupić. Chwytliwy cytat, który wybrałem do tytułu pochodzi z następującej wiadomości, która świetnie pokazuje, że pewne tematy i bolączki są obecne w tej branży od DEKAD.

W marcu 1984 roku John Seghers z działu Consumer Software pisał na ogólną firmową skrzynkę kontaktową:

Rozrywka nie jest przejściową modą, ale powtarzalność nie czyni dobrej rozrywki. Branża gier musi przestać klonować stare gry. Musimy wymyślić nowe, oryginalne pomysły. To nie musi koniecznie oznaczać odważnych postępów w technologii. To oznacza stawianie odważnych kroków w naszej wyobraźni. Jeśli tego dokonamy, sukces gier jest zapewniony. Jakie gry ukazywały się w 1984 roku, że trzeba było apelować o oryginalność?

W marcu jeszcze nic tego nie zapowiadało, ale w czerwcu wydano Tetrisa. Nintendo wydało (w Japonii) Ice Climbera i Ballon Fight, Capcom wypuścił 1942. Innym klasycznym tytułem, od samego Atari, był też Paperboy. W mailach jednak pracownicy narzekają na kiepską jakość wydanego w 1983 roku Crystal Castles.

Tak też jeśli macie sporo wolnego czasu i lubicie historyczne ciekawostki, znajdziecie ich tutaj sporo.

Źródło: jmargolin.com

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.