Assassin's Creed: Mirage ma być odpowiedzią na zmęczenie open worldami

Ubisoft obiecuje mniejszą, bardziej intymną historię skoncentrowaną na bohaterach.

Assassin's Creed Mirage
Assassin's Creed Mirage
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

W ostatnich latach Ubisoft wyrósł na jednego z największych zwolenników i promotorów wielkich gier w otwartym świecie. Serie takie jak Far Cry, Assassin's Creeed, czy nawet Ghost Recon prześcigają się na wielkość map i długość rozgrywki.

Nie da się ukryć, że takie podejście do tworzenia gier stało się już dość męczące. Raz że kto w ogóle ma tyle czasu, by grać w tyle tak długi gier, a dwa - co może nawet ważniejsze - wszystkie te tytuły zaczęły zbyt mocno przypominać siebie nawzajem. Powstała jedna, ostateczna Ubi-gra.

Zapowiedziany pod koniec zeszłego roku Assassin's Creed: Mirage od początku pozycjonowany był jako powrót do korzeni serii i odejście od Ubisoftowej metody tworzenia gier. Teraz, w wywiadzie dla serwisu Games Radar, dodatkowo potwierdza to Stéphane Boudon, dyrektor kreatywny gry.

Origins, Odyssey, Valhalla. To wszystko świetne gry obiecujące silną fantazję przeżycia epickiej przygody. Wśród naszych fanów zaczęliśmy jednak słyszeć potrzebę historii bardziej skoncentrowanej na bohaterach, na głównych filarach serii AC w bardziej intymnej skali. Ta wizja była atrakcyjna również dla nas jako developerów i stała się punktem wyjścia dla tego projektu.

I tak według zapowiedzi Boudona, gra zamiast wielkiej mapy w otwartym świecie oferować ma mniejsze, bardziej liniowe poziomy. Gracz będzie w nich rozgrywał konkretne scenariusze, kierujące go mocno fabularnie w stronę ostatecznej konkluzji.

Pozostaje zobaczyć, czy faktycznie Ubisoft powstrzyma się od nadmiernego rozbuchania swojej gry - ostatnie części były grami na ponad 100h. Wystarczy, gdyby ta okazała się taką na jakieś 20.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.