Armored Core 6 da wam popalić. I będziecie za to dziękować - pierwsze wrażenia

FromSoftware poniżej pewnego poziomu nie schodzi, a Armored Core 6 tylko to potwierdza. Cenega, wydawca gry na polskim rynku, pozwolił mi niedawno zgłębić tajniki nadchodzącej produkcji. To były dla mnie najbardziej wymagające godziny spędzone przy grze komputerowej w tym roku.

Armored Core 6 da wam popalić. I będziecie za to dziękować - pierwsze wrażeniaArmored Core 6: Fires of Rubicon
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Sebastian Barysz
SKOMENTUJ

Zamknięty pokaz Armored Core 6: Fires of Rubicon inaugurowałem błyskotliwym pytaniem: czy to jest trudna gra? Organizatorzy wydarzenia niemalże wybuchli śmiechem, co pozwoliłem sobie zinterpretować jako odpowiedź: a jakie niby gry tworzy FromSoftware!?

Z Armored Core 6: Fires of Rubicon spędziłem 3 godziny, grałem w wersję na PC, ale z padem do PS5. Pokonałem całą rzeszę mechów i aż 2 z 3 programowych bossów. Ten ostatni przerósł moje możliwości, ale na szczęście gra uświadomiła mnie, w którym miejscu popełniłem błąd. Na początku ustalmy jedną rzecz: Armored Core 6: Fires of Rubicon to nie jest "czysty" soulslike. Uf, niektórzy pewnie odetchnęli z ulgą, co nie?

Słowem wstępu: Armored Core 6: Fires of Rubicon to strzelanka, w której rozgrywkę prowadzimy z perspektywy trzeciej osoby. Sterujemy mechem, przeciwko mechom walczymy i w tej samej konwencji (futurystyczno-industrialnej) utrzymany jest projekt świata. W tle rozgrywa się walka między tajemniczymi frakcjami, które chcą za wszelką cenę zdobyć panowanie nad tytułową planetą Rubicon. Ta bowiem skrywa potężną substancję, tak rewolucyjną, jak i niebezpieczną.

Armored Core 6 - zwiastun fabularny

Zapnijcie pasy, bo jest dynamicznie

Dynamizm Armored Core 6 objawia się na kilku płaszczyznach. Podstawą jest dynamiczny sposób przemieszczania się: możemy latać, korzystać z widowiskowego przyspieszenia (nazwałbym to szarżą) w powietrzu, ślizgać się po ziemi i wykonywać piekielnie szybkie zrywy w bok, uniki w powietrzu.... szybko okazuje się, że nasz robocik wykonuje dookoła przeciwników podejrzanie znane piruety. Tak jakby FromSoftware chciało nam coś powiedzieć. To, jak efektywnie poruszamy się, ma kluczowe znaczenie dla przebiegu walki, a jest to o tyle wymagające, że mamy ograniczone paliwo do latania, a i uników nie można robić w nieskończoność, bo muszą się odnawiać.

Final Fantasy XVI – czy to arcydzieło?

Ważna jest taktyka. To trzeba na spokojnie

Twórcy proponują pół-otwartą strukturę poziomów: nie jest to gigantyczny open world, ale z drugiej strony gra daje całkiem sporo swobody w realizowaniu powierzonych zadań. Przykład: scenariusz jednej z misji zakładał, że usunę pilnie strzeżoną artylerię wroga. Pierwsze podejście to był atak frontalny - klęska. Za trzecim razem znalazłem słabe ogniwo w szeregach wroga, wystarczyło "zakraść się" od tyłu. Wynik: przeciwnik przerobiony na żyletki w trybie ekspresowym. Wykorzystałem wybuchowe elementy otoczenia, których wcześniej nie widziałem.

Armored Core 6 wybacza błędy, ale nie radziłbym nadwyrężać tolerancji, jaką reprezentuje ta gra. Build, który ogrywałem, działał tak, że w trakcie misji mogłem uleczyć się maksymalnie 3 razy. Brzmi groźnie, ale w praktyce jest lepiej - gdy ostatecznie zginiemy, odradzamy się z całym pakietem "apteczek".

Na każdego bossa znajdzie się kosa

W toku rozgrywki napotkamy przeciwników tak "mocnych", że giną od samego spojrzenia (ich eliminacja to formalność i czysta frajda, bo padają jak muchy!), ale nie brakuje tu naturalnie mocniejszych bandziorów. Sam samouczek sprowadził mnie na ziemię, ponieważ zanim poznałem słabe cechy pierwszego bossa, zginąłem 4, może 5 razy. Armored Core 6 wyjaśnia wszystkie podstawowe mechaniki, ale często nabiera trochę wody w usta i motywuje gracza do kombinowania.

W tym przypadku rozwiązanie było pod nosem. Nie chcę spoilerować, ale podpowiem, że nie bez powodu w Armored Core 6 (oprócz masy karabinów i wyrzutni rakiet) mamy możliwość walki wręcz. Tak, prędzej czy później trzeba podejść bliżej do konkretnego przeciwnika i przemówić mu do rozsądku mecha-orężem. I w tym miejscu, czyli w trakcie walk z bossami, najbardziej widać soulslike'ową naturę Armored Core 6.

Personalizacja mecha

Słów kilka o personalizacji i wyposażeniu. W Armored Core 6 jest tego tyle, że gwarantuje, iż spędzicie dziesiątki minut (a może i godzin) na testowanie nowego osprzętu. W zasadzie możemy wymienić wszystko: od "głowy" przez mecha-kończyny, po silniki i broń, a nawet elementy kosmetyczne. Wybierać trzeba mądrze, bo możemy niechcący przeciążyć naszego protagonistę. W starciu z trzecim bossem popełniłem wielki błąd. Poległem na etapie samego przygotowania, bo najzwyczajniej nie kupiłem jednej konkretnej broni, więc jeszcze raz: Armored Core 6 chce, żeby gracz kombinował, testował.

I to jest najlepsza rzecz w Armored Core 6

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że gdy pojąłem swój błąd, to chciałem się momentalnie zrewanżować, zmotywowany jak nigdy! Jednak zabrakło mi czasu. To ogromny plus Armored Core 6: z jednej strony wygórowany poziom trudności "upokorzy" gracza nie raz, zaś z drugiej strony, jeśli zmienimy taktykę, to przeciwnik nie wydaje się już tak groźny.

Po trzech godzinach z Armored Core 6 mogę powiedzieć tyle, że jest to gra wymagająca, piekielnie dynamiczna, efektowna i satysfakcjonująca. Nawet jeśli nie przepadasz za gatunkiem soulslike, to warto dać szansę tej grze i nie bać się wszelkiej maści gameplayowych eksperymentów. Armored Core 6 ujrzy światło dzienne 25 sierpnia 2023 r. na PC (poprzez platformę Steam), PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X|S.

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne