Architekci uczą się od gier

Według grupy architektów i grafików growych biorących udział w specjalnym panelu na Develop Conference w Brighton, architektura wiele może nauczyć się z gier wideo. Ze strony twórców gier, w panelu udział wzięli Viktor Antonov (Half-Life 2 i The Crossing) oraz Rob Watkins (Fable 2).

Architekci uczą się od gier
marcindmjqtx

Miasta takie jak Dubaj zaprojektowane są specjalnie dla turystów i każdy element architektoniczny stanowić ma dla nich swego rodzaju doświadczenie. Według redaktora "The Architect's Journal", jak na razie tego typu projektowanie lokacji, które wpływają na emocje i zachowania oraz przekazują historie wychodzi lepiej projektantom gier niż prawdziwych budynków. Alex Wiltshire porównał to, w jaki sposób Natural History Museum w Londynie subtelnie prowadzi odwiedzających tam, gdzie mają pójść i jak prezentuje swoje eksponaty z tym, jak projektowane są mapy do gry wieloosobowej w Halo 3 czy Team Fortress 2.

Ciekawe, czy może doczekamy się kiedyś rzeczywistej rekonstrukcji budynków znanych nam z gier? Na pewno znalezienie się w znanych z gry wnętrzach byłoby ciekawym przeżyciem. Z drugiej strony, większość lokacji w grach projektowana jest chyba jednak pod kątem rozgrywki, często z zupełnym pominięciem realizmu i raczej nie mogłyby istnieć w rzeczywistości. Sami architekci sporządzili także niedawno listę najciekawszych według nich miejsc w grach wideo.

W przeciwieństwie do np. Denisa Dyacka, który na tej samej konferencji perorował o tym, że gra to przede wszystkim interaktywny film członkowie panelu zgodni byli co do tego, że tworzenie gier bardziej niż film przypomina właśnie architekturę - od wielkiego pomysłu, poprzez dostępną technologię, aż do spraw praktycznych.

[via Gamasutra]

Paweł Dembowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbranżainni
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.