Apple przerobi Wasze gry... na komiksy
Patenty to świetna sprawa - opisują działanie rzeczy, które tak naprawdę trudno sobie wyobrazić, dopóki nie zobaczy się ich w działaniu. Jak choćby tego pomysłu Apple, aby zapisywać gry w formie e-booków lub komiksów.
13.08.2010 | aktual.: 06.01.2016 16:31
Patent dotyczy urządzenia, aplikacji, systemu, który rejestrowałby działania gracza w trakcie danej gry, a następnie zapisywałby je w formie składającej się ze slajdów książki. W jakim celu? Po to aby dostarczyć czegoś w rodzaju analogowe save'a, księgi opisującej daną rozgrywkę.
Gracz, aby przypomnieć sobie, co też w 2007 roku porabiał w Mass Effect, zamiast wygrzebywać grę z pudełka i przechodzić ją od początku, mógłby sięgnąć na półkę po książkę o swoich przygodach w roli komandora Sheparda. Dlaczego wspominam o grze BioWare? Bo i o niej wspominał patent, nawet zawierał w sobie następujące ilustracje:
Książki, e-booki czy też komiksy, tworzyłyby się automatycznie, a następnie za opłatą byłyby wysyłane graczowi na maila, albo w formie papierowej. Szczerze powiedziawszy nie byłem w stanie się zorientować, jak często miałyby być robione zrzuty ekranu, ale wyobrażam sobie, że czytanie kilkusetstronnicowej książki pełnej obrazków w Mass Effecta będzie fascynującym zajęciem:
str 256 - Shepard pyta się, Wrexa gdzie jest jego zbroja str 257 - Wrex odpowiada, gdzie jest jego zbroja str 258 - Shepard pyta się Wrexa, co ten sądzi o ich misji str 259 - Wrex odpowiada, co sądzi o ich misji albo:
str 434 - Shepard strzela do jednego ludka str 435 - Shepard nadal strzela do jednego ludka str 436 - Shepard wreszcie zabija jednego ludka str 437 - Shepard zaczyna strzelać do drugiego ludka
Ah ileż wspomnień!
[via Patently Apple]
Konrad Hildebrand