Anthem będzie inspiracją dla przyszłych gier Bioware

Bioware widzi w tym projekcie przyszłość.

Anthem będzie inspiracją dla przyszłych gier Bioware

03.09.2018 18:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Anthem jeszcze się nie ukazał (premiera planowana jest na 22 lutego przyszłego roku), Bioware już teraz widzi w tym tytule inspirację dla swoich przyszłych produkcji. Według studia sposób, w jaki jego najnowsza gra podchodzi do opowiadania historii, da się z powodzeniem przeszczepić na jego inne marki.

Powiedział podczas trwającego Pax West Michael Gamble, główny producent Anthema.

Anthem Gameplay Features – Our World, My Story Trailer

Wszystko to m.in. dzięki bardzo ścisłemu rozdziałowi między część "fabularną" a "rozgrywkową" gry. W tej pierwszej, toczącej się w centralnym "hubie" gry, toczyć się będzie większość historii, relacji między bohaterami i tym podobnych. Zaś po jego opuszczeniu gracz będzie angażował się głównie w akcję i strzelanie.

Ten model da się wg Gamble'a przeszczepić do innych marki firmy, w tym Mass Effecta czy Dragon Age'a. Pozwoliłoby to na tworzenie długo żyjących, wspieranych przez lata od premiery gier.

Wszystkie rozszerzenia i nowe elementy fabularne Anthema mają być udostępniane za darmo, można więc zakładać, że w tej wersji przyszłości, w której tak samo stworzony jest nowy Mass Effect byłoby tak samo w jego przypadku. Bioware zdaje się więc tutaj chodzić nie tyle o wyciśnięcie z graczy dodatkowych pieniędzy, co o powstrzymanie ich od sprzedawania gry.

Obraz

Z jednej strony brzmi to bardzo atrakcyjnie, bo pewnie, że każdy fan Mass Effecta czy Dragon Age'a chciałby dostać nową odsłonę, powiększającą się o nową zawartość, zadania i historie za darmo po jej kupieniu. Dla EA z kolei byłaby to zgrabna odpowiedź na problem gier dla pojedynczego gracza - czyli ich wysoką "odsprzedawalność".

Z drugiej jednak takie bardzo wyraźne, strukturalne oddzielenie "fabuły" od "rozgrywki" brzmi bardzo sztucznie. Sprawia wrażenie, jakby miało bardzo negatywnie wpływać na autentyzm całego doświadczenia.

Pozostaje więc nam poczekać na Anthem i zobaczyć, jak sprawdzi się to tam. Kto wie, może nas to uspokoi.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (12)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.