Angry Birds nie ma szans. Nadchodzi Serce i Rozum
Tego nie spodziewał się nikt! Nikomu wcześniej nieznana gra Serce i Rozum z Polski zdetronizowała megahit Angry Birds.
15.03.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:52
Och, jak miło czasami przeczytać tak pozytywne informacje prasowe. Już jej sam tytuł - Gra „Serce i Rozum” lepsza od „Angry Birds” wzbudził mój entuzjazm. Niestety, tak jak i Wy, wcześniej nie wiedziałem w ogóle, że taki tytuł istnieje. A jest to gra mobilna przygotowana Looksoft i AtomClick dla Telekomunikacji Polskiej.
No dobrze, w czym ta gra jest lepsza od Angry Birds? Na początek prasówka. Czytam:
W 2 tygodnie od publikacji znalazła się na pierwszym miejscu w marketach z aplikacjami i osiągnęła status najpopularniejszej darmowej gry na urządzenia mobilne. Aplikacja była ściągana średnio co 30 sekund, w ciągu 3 miesięcy pobrano ją ponad 300 tys. razy. Sprawdzam iTunes, jest tam Serce i Rozum. Tytuł jest za damo i niestety ma za mało recenzji, by sklep go jakoś ocenił. Jest jakaś jedna. Gra dostała 2/5, z adnotacją, że dobrze, że jest darmowa, bo inaczej autor żałowałby zakupu.
Metacritic też nie pomaga. Co prawda tytuł jest tam wymieniony, ale jego ogromna popularność nie pozwoliła serwisom branżowym zamieścić jego recenzji. Podobnie jest z oceną użytkowników. Wszyscy są zbyt zajęci graniem, by o nim pisać.
No to może chociaż ta popularność w marketach z aplikacjami jest kluczem sukcesu. Patrzę na iTunes, niestety w Top 10 tego tytułu nie ma. Angry Birds jest. Fakt - dopiero na 9 miejscu, ale zawsze. Pytam Pawła, jak to wygląda w Google Play. Okazuje się, że identycznie. W najlepszych tytułach polskiego hitu nie ma.
No to może te pobrania. Wikipedia podaje, że Angry Birds pobrano już 500 milionów razy. A Serce i Rozum?
Premiera miała miejsce 21 listopada 2011 roku i od tego momentu do końca lutego 2012 roku gra została pobrana 320 tysięcy razy. Największą popularnością cieszyła się wśród użytkowników smartfonów wyposażonych w system Android, na które pobrano grę ponad 200 tysięcy razy. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się kolejno iPhone'y i iPady ( w sumie prawie 40 tysięcy pobrań) oraz urządzenia z systemem Java/Symbian z liczbą niemal 20 tysięcy ściągnięć. Użytkownicy telefonów BlackBerry i z systemem Windows Phone pobrali grę po kilka tysięcy razy. [...] Na Facebooku fani zagrali ponad 20 tysięcy razy. Ogólnie użytkownicy poświęcili około 10 tys. godzin na zabawę i 121 tys. razy przeszli jedną z plansz, a 330 osób przebrnęło przez wszystkie 20 poziomów gry. No dobrze, pobrano ją nieco mniej razy niż megahit Rovio. Ale to jedno pobranie co 30 sekund brzmi obiecująco. Idę tym tropem. Załóżmy na chwilę, że Angry Birds przestaje się sprzedawać i stoi w miejscu. Z obliczeń na szybko wynika mi, że utrzymując jedno pobranie co 30 sekund grze Serce i Rozum dogonienie zdetronizowanego prasówce tytułu zajmie około 16 lat. Rovio na pewno poczeka.
No ale na pewno gra Serce i Rozum jest lepsza od Angry Birds. Nie wiemy jeszcze dokładnie w czym, ale wierzymy na słowo. W końcu prasówki nie kłamią.
Piotr Gnyp