Analitycy podnoszą prognozy dla branży gier wideo na świecie. Chiny i mobilki coraz silniejsze

To kiedy pełnoprawny tytuł AAA na iOS albo Androida?

Analitycy podnoszą prognozy dla branży gier wideo na świecie. Chiny i mobilki coraz silniejsze
Bartosz Stodolny

21.04.2017 13:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niemal równo rok temu pisałem o tym, że gry mobilne staną się dominującą platformą w 2016 roku, jeśli chodzi o przychody w naszej branży, prześcigając zarówno te konsolowe, jak i pecetowe. Wczoraj agencja Newzoo podała, że faktycznie tak się stało.

Obraz

Cały rynek zamknął się kwotą 101,1 miliarda dolarów, a z wynikiem 38,6 miliarda dolarów gry na tablety i smartfony odpowiadają za 38% przychodów. Dalej mamy konsole z 32-procentowym udziałem i pecety, którym dystrybucja tradycyjna, cyfrowa i gry przeglądarkowe zapewniły 30-procentowy udział.

Agencja zmieniła też swoje prognozy na najbliższe lata. Rok temu podawała, że 2017 zamknie się w kwocie 106,5 miliarda dolarów. Aktualnie prognoza została podniesiona do prawie 109 miliardów dolarów, z czego gry mobilne wygenerują ponad 46 miliardów dolarów przychodu, odpowiadając za 42% całego biznesu (wykres niżej i po prawej/Newzoo).  Do roku 2020 natomiast branża osiągnie wartość 128,5 miliarda dolarów, a segment mobilny będzie stanowił ponad połowę przychodów z gier wideo.

Obraz

Według przewidywań Newzoo, ten rok ma być też momentem, w którym Stany Zjednoczone zostaną zdetronizowane przez Chiny pod kątem przychodów ze sprzedaży gier. Już w 2016 Kraj Środka gonił USA, osiągając wynik 24,6 miliarda dolarów, natomiast teraz przychody z tego rynku mają wynieść 27,5 miliarda dolarów, przy 25,1 miliardach w Stanach. W sumie nie powinno to dziwić; chiński rynek ciągle rośnie, a wraz z pojawieniem się tencentowej konkurencji dla Steama większy nacisk zostanie położony na sprzedaż gier w modelu innym, niż free-to-play.

To jednak gry mobilne będą odpowiadały za większość przychodów w tym kraju. Już w 2016 roku produkcje wydawane przez Tencent i NetEase, dwóch największych graczy na chińskim rynku, wygenerowały 7,7 miliarda dolarów przychodu. Prognoza na rok 2017 wynosi 10 miliardów dolarów.

Obraz

Patrząc na te wartości i ciągły wzrost segmentu mobilnego zastanawiam się, kiedy zobaczymy taką prawdziwą grę AAA na tej platfomrmie. Obecnie mamy bowiem albo porty, jak na przykład Lords of the Fallen, albo produkcje co prawda wysokobudżetowe typu Asphalt 8 czy Modern Combat 5, którym jednak brakuje szlifów i czuć, że to gry mobilne. Mi natomiast chodzi o takie prawdziwe AAA stworzone specjalnie z myślą o tej platformie i dorównujące jakością produkcjom konsolowym.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościrynek gierps4
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.