Zelda podbija Europę. Nikt nie ma takich wyników sprzedaży

Zelda podbija Europę. Nikt nie ma takich wyników sprzedaży20.07.2023 09:29
Zelda podbija Europę
Źródło zdjęć: © Nintendo

Legend of Zelda: Tears of the Kingdom plasuje się na szczycie list europejskich hitów w pierwszej połowie 2023 r. To gigantyczny sukces Nintendo, zwłaszcza gdy uwzględnimy siłę konkurencyjnych produkcji.

Legend of Zelda: Tears of the Kingdom podbija Europę. Wskazuje na to najnowszy raport przeprowadzony przez niemiecką firmę GfK Entertainment. Dane dotyczące sprzedaży pokazują, że w 9 z 18 badanych krajów to właśnie nowa Zelda plasuje się na pozycji lidera. Mówimy tu jednak o wersji fizycznej - brakuje danych dotyczących dystrybucji cyfrowej.

Tak więc w pierwszej połowie 2023 r. fizyczna wersja Zeldy była najlepiej sprzedającą się grą we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Finlandii, Norwegii, Austrii, Szwecji, Szwajcarii i Niemczech. Drugą najpopularniejszą grą w okresie od stycznia do czerwca 2023 r. było Hogwarts Legacy, meldując się na pierwszym miejscu w takich krajach jak Belgia, Czechy, Dania i Holandia.

Polscy gracze kochają FIFĘ - u nas na topie

Podium - pod względem fizycznej sprzedaży w pierwszej połowie 2023 r. - zamyka FIFA 23. Ta produkcja przypadła do gustu szczególnie graczom z Polski, z Włoch, Portugalii i Słowacji, bowiem zajęła tu pierwsze miejsce. Jeśli chodzi o "nasze podwórko", to tutaj zaskoczenia nie ma: na drugim miejscu w rankingu sprzedaży mamy Hogwarts Legacy, a na trzecim nową Zeldę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

10 minut rozgrywki z Hogwarts Legacy. 5 rzeczy za i 5 przeciw

A co z Diablo 4?

Diablo 4 ujrzało światło dzienne 6 czerwca 2023 r. Jeśli chodzi o skumulowaną sprzedaż (cyfrowa + fizyczna dystrybucja), to Diablo 4 jest bez wątpienia najlepiej sprzedającą się grą miesiąca i aktualnie drugą najlepiej sprzedającą się grą roku w Europie; ustępuje jedynie Hogwarts Legacy. Zelda w ogólny rozrachunku zajmuje trzecie miejsce, ale podkreślmy raz jeszcze, że nie mamy kompletnych liczb na temat cyfrowej dystrybucji. Kto wie, może w rzeczywistości to Zelda "wykręciła" lepszy wynik od Diablo 4?

Fenomen Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Nowa Zelda już rozbiła bank. W ciągu pierwszych trzech dni od premiery [12.05] gra sprzedała się w liczbie 10 milionach egzemplarzy, stając się najszybciej sprzedającą się grą z serii The Legend of Zelda.

Już siódmy rok z rzędu Nintendo Switch cieszy się niesłabnącą popularnością, czego dowodem jest ta rekordowa premiera. Jesteśmy bardzo wdzięczni za wsparcie fanów dla gry The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom i naprawdę nie możemy się doczekać, kiedy zobaczymy ich przygody oraz kreacje z podróży do Hyrule.

Stephan Bole

prezes Nintendo of Europe

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.