Xbox One jako platforma dla hardkorowej gry w zarządzanie miastem? Sądny dzień nadchodzi

Xbox One jako platforma dla hardkorowej gry w zarządzanie miastem? Sądny dzień nadchodzi31.03.2017 16:37
Maciej Kowalik

W Cities: Skylines zagramy na konsoli równo za 3 tygodnie.

Powiedzieć, że Paradox się nie śpieszył, to nie powiedzieć nic. Wszak konsolowy port gry, która swego czasu przyćmiła nawet markę Sim City, zapowiedziano jeszcze w 2015 roku. Kilka miesięcy po pecetowej premierze, która - jak się później okazało - była się strzałem w dziesiątkę. Paradox ma już na koncie ponad 2,5 miliona sprzedanych sztuk. Pytanie ile przybędzie ich dzięki premierze na konsolach nie jest może najważniejsze na świecie, ale niewątpliwie intryguje. Przynajmniej mnie. I mam świadomość, że mogę być jedyną osobą na świecie, która uważa, że brak gier strategicznych na konsolach to efekt lenistwa developerów, a nie rzeczywistych ograniczeń.

[1/3]
[2/3]
[3/3]

Ale Cities na konsoli nawet ja się nie spodziewałem. Bo kto grał na pececie, ten pewnie drapał się po głowie widząc takie ambicje wydawców. Jak podporządkować te dziesiątki okienek do sterowania padem? Jak pomieścić na ekranie wszystkie potrzebne graczowi informacje, mając świadomość, że mało kto siedzi z twarzą wlepioną w ekran, więc rozmiar tekstu trzeba będzie zwiększyć. W ruchu wygląda to tak:

Cities: Skylines on Xbox One gameplay — Building a city has never been more fun

Nie dziwię się, że port nie był ekspresowy, a Paradox wolał zlecić go firmie Tantalus, która w ostatnim czasie przeniosła Zombi U na PS4, Xboksa One i PC, a teraz pracuje nad switchowymi portami Sonic Mania i Rime. Po drodze przestano mówić już o Cities na PS4. Najnowszy komunikat wspomina tylko o wersji na Xboksa One. I będzie pewnie jednym z ostatnich, bo zagramy już 21 kwietnia.

Platformie na pewno nie optymalnej do tego typu zabawy, ale może mogącej sprostać wyzwaniu, by zadowolić kogoś, kto całe dnie spędza przy komputerowym biurku i na myśl o kolejnych klikach mychy dostaje gorączki. Jeśli udałoby się z sukcesem przenieść na konsolę taką grę, Tantalus mógłby dostać kilka ciekawych projektów do rozważenia.

Cities Skylines z jednym dodatkiem będzie kosztować 170 zł bez jednego grosza.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.