Wygląda na to, że YouTube bez reklam staje się faktem. Zapłacicie za oglądanie wideo?

Wygląda na to, że YouTube bez reklam staje się faktem. Zapłacicie za oglądanie wideo?09.04.2015 12:50
marcindmjqtx

Serwis rozesłał do Youtuberów maile, w których poinformował o planach wprowadzenia płatnego abonamentu jeszcze w tym roku.

Nowy projekt prócz usuwania reklam, miałby także dawać możliwość zapisywania wideo na urządzeniach przenośnych, by odtwarzać je bez połączenia z siecią. Korzystanie z Youtube bez reklam miałoby rzekomo kosztować 10 dolarów.

Ważniejszą informacją wydaje się być możliwość wyodrębniania konkretnych materiałów tylko dla "płatnych subskrybentów". Dałoby to wtedy wyraźny podział odbiorców na tych, którzy płacić chcą, a tych którzy wolą zaoszczędzić nawet jeśli oznaczałoby to brak dostępu do części treści na Youtube.

Rozwiązanie ma zwiększyć zyski zarówno serwisu, jak i samych Youtuberów. Według planu, 45% zysków ma trafiać bezpośrednio do YouTube. Reszta zostanie zostanie zebrana i podzielona pomiędzy twórców, w zależności od ilości subskrypcji oraz czasu jaki internauci spędzają oglądając dany kanał.

Według informacji płynącej ze źródła serwisu The Verge, Youtuberzy muszą przystąpić do nowego programu, ponieważ w innym wypadku ich filmy zostaną oznaczone jako prywatne.

O komentarz do sprawy poprosiliśmy Krzysztofa Gonciarza:

Płatne treści oraz abonamenty - nawet te dobrowolne - są jedynym ratunkiem dla twórców, którzy nie mają masowej oglądalności. YouTube w tym momencie nie oferuje sensownego modelu finansowania dla treści niszowych, ale jakościowych - albo idziesz w setki tysięcy wyświetleń, albo szukasz sponsorów. Taki model dobrowolnego finansowania na pewno pozwoli innego rodzaju twórcom na utrzymanie się z publikowania treści. Model abonamentowy jest słuszny: widzowie będą płacić za treść, będą mieli prawo wymagać jakości i częstotliwości publikacji. W ten sposób widz staje się klientem, a nie towarem do sprzedania reklamodawcom. Co Wy sądzicie o takiej wariacji na temat VOD? Bylibyście w stanie płacić za YouTube, tak jak np. za Netflixa?

[źródło: The Verge]

Tytus Stobiński

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.