Ubisoft wie, że na starcie VR wszyscy jadą na tym samym wózku

Ubisoft wie, że na starcie VR wszyscy jadą na tym samym wózku29.11.2016 12:11
Maciej Kowalik

Od dziś Eagle Flight oferuje rozgrywkę międzyplatformową. Inne tytuły dołączą.

2016 rokiem, w którym posiadacze PS4 rozegrają partyjkę Rocket League czy Overwatch z graczami na Xboksie One? Byłoby pięknie. Zwłaszcza w obliczu rozczarowującej sprzedaży świetnego Titanfall 2, któremu most pomiędzy społecznościami zapewniłby spokojniejszą przyszłość, jednocząc graczy na serwerach. Kto wie, może nawet matchmaking w takim Battleborn zszedłby poniżej 10 minut. Choć fiasko Battleborn Day pokazało, że akurat ten tytuł jest już poza granicą ratunku.

Ale i tak coraz mniej prawdopodobne. Niby autorzy Rocket League twierdzą, że wszystko jest gotowe. Niby Microsoft wyciąga rękę do Sony, zapraszając do tańca. Ale japońska firma udaje, że tego nie widzi.

Zamiast jednoczenia społeczności na konsolach, obserwowaliśmy w tym roku próby dzielenia społeczności na pecetach. Kryterium były dokupione gogle wirtualnej rzeczywistości. Posiadacze Oculusa nie mogli grać w Project Cars z tymi, którzy na głowie mają HTC Vive. Oculus przez jakiś czas blokował nawet możliwość grania w gry kupione w Oculus Store na goglach HTC. Żenada to mało powiedziane, zwłaszcza, że mówimy o momencie, w którym każdemu producentowi sprzętu powinno tak samo zależeć na tym, by wirtualna rzeczywistość trafiła pod strzechy. Dopiero gdy stworzy się rynek odbiorców, gwarantujący jakąś tam sprzedaż nowych gier, wydawcy zaczną traktować je poważnie i może doczekamy się czegoś więcej niż "VR Experience". Wtedy niech sobie ten torcik dzielą jak chcą i rywalizują na całego.

Dlatego podoba mi się podejście Ubisoftu, który zapowiada wsparcie dla rozgrywki międzyplatformowej w sieciowych trybach swoich gier VR. Zaczynając już dziś - od Eagle Flight, w które posiadacze PSVR będą mogli grać z graczami z Riftem na głowie. Dodajmy, że to naprawdę fajny tytuł, dający dużo frajdy z szybowania po niebie. Gra wyjdzie na Vive 20 grudnia i wtedy również jego właściciele dołączą do bandy.

Werewolves Within (Virtual Reality): Reveal Trailer [NA]

Następne tytuły - Werewolves Within i Star Trek: Bridge Crew, będą obsługiwać multiplayera pomiędzy trzema platformami już od dnia premiery. Wyobraźcie sobie, jak zwiększy to szanse do znalezienia pełnej obsady mostka U.S.S Aegis. A więc i sens kupna tego typu "gry".

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.