The Sinking City - jak przy tworzeniu gier powstają narzędzia przydatne w naszym świecie

Frogwares chce ułatwić pracę wszystkim projektantom cyfrowych miast.

The Sinking City - jak przy tworzeniu gier powstają narzędzia przydatne w naszym świecie
Joanna Pamięta - Borkowska
3

Cyfrowe miasta coraz bardziej przypominają rzeczywiste. Nie są li tylko zlepkiem pikseli, które stanowią tło dla zmagań głównego bohatera. Nadaje się im charakter, duszę, tę iskrę, która powoduje, że pełen akcji Deus Ex z wyboru gracza zamienia się w spacerownik. Do dziś z rozrzewnieniem przypominam sobie majestat Jerozolimy w pierwszym Assassin's Creed. Jednak stworzenie cyfrowego miasta to dla deweloperów wiele godzin ciężkiej pracy.

Obraz

Na potrzeby swojego dużego projektu, The Sinking City, studio Frogware opracowało generator miast działający na silniku Unreal Engine 4. W trakcie pracy z nim stwierdzili jednak, że jest to narzędzie o sporym potencjale i postanowili sprawdzić go w nieco innym projekcie. W ciągu 8 godzin zamierzają mianowicie wykreować całą dzielnicę istniejącego w rzeczywistości miasta. Wybór fanów padł na Stambuł.

Wprawdzie architektura Oakmont i Stambułu nieco się różni, ale to tylko kosmetyka. Chodzi o sprawdzenie, jak generator poradzi sobie z odwzorowaniem układu budynków i ulic.

Jak przebiegały testy? Zaczęło się od pobrania tekstury z Google Maps i zaimplementowania jej do Unreal Engine. Kiedy położenie ulic jest już znane, trzeba je w odpowiednich miejscach zwęzić lub poszerzyć, podnieść ich poziom itd. Na filmie ujrzymy jedną z osób stojących za opracowaniem generatora, Katerinę Frolovą, która jest architektem i projektantem poziomów. Opowie w nim, jak dużym ułatwieniem jest narzędzie stworzone przez Frogwares. Dzięki niemu praca, której wykonanie zajmuje tygodnie, może być zrobiona w kilka godzin. Posłuchajcie:

'Istanbul Challenge' Tests The Limits of Our City Generator

Wirtualna dzielnica Stambułu była gotowa w 6 godzin. Mapę można na bieżąco modyfikować.

Ekipa z Frogwares zapowiedziała, że udostępni narzędzie za darmo, musi tylko zastanowić się nad odpowiednim formatem i interfejsem. Jak powiedział dyrektor Frogwares, Wael Amr:

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne