Szef Telltale Games opowiada o crunchu i przyczynach upadku studia

Szef Telltale Games opowiada o crunchu i przyczynach upadku studia15.04.2019 13:47
Krzysztof Kempski

Jego zdaniem początkiem końca był gigantyczny sukces The Walking Dead.

Crunche to w branży gier zjawisko dość powszechne, przez długi czas mówiło się jednak o nim niewiele. Ostatnio jednak temat coraz częściej pojawia się w mediach. Crunch miał miejsce przy każdej odsłonie Wiedźmina, ostatnio dowiedzieliśmy się, jak wyglądała sytuacja w przypadku Metro Exodus, niemal nieustanną walką z czasem były prace nad Anthemem, a wcześniej Dan Hauser tłumaczył się ze 100 godzinnych tygodni pracy poprzedzających premierę Red Dead Redemption 2. Tym razem temat poruszył Kevin Bruner były dyrektor generalny nieistniejącego już Telltale Games.

Zobrazował crunche jako przykrą konieczność, niezbędną do utrzymania studia przy życiu jak najdłużej się dało. Szefostwo zdawało sobie sprawę, że to równia pochyła, a najmniejsze opóźnienie może wpędzić będącą w nieciekawej sytuacji finansowej firmę do grobu. Tygodnie pracy w firmie trwać miały 80 godzin. Co zdaniem Kevina zabiło studio? W wywiadzie dla Game Informera wskazał między innymi... popularność egranizacji The Walking Dead.

Komentuje. Rzeczywiście coś w tym jest, bo kolejne gry od czasu sukcesu tej o zombie stały się schematyczne. Nie tylko pod względem rozgrywki, ale nawet operowania różnymi sztuczkami narracyjnymi. To jednak jak zaintrygował graczy pierwszy sezon The Walking Dead było też przyczyną tego, że udało się trafić z formułą. W przypadku kolejnych gier nie była już jednak niczym unikatowym.

Ostatecznie firma padła więc ofiarą własnego sukcesu i ślepej polityki odcinania kuponów i prób powtórzenia go tymi samymi środkami. Najbardziej dobijające dla pracowników miało być z kolei patrzenie na to, że ich długa praca po godzinach i chęć ratowania sytuacji przynosiła coraz gorsze skutki. Firma przeszła jednak już tyle kroków po złej drodze, że nie dało się z niej zawrócić.

Krzysztof Kempski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.