Super Bowl LI i gry - kto pojawił się podczas najdroższych kilku godzin amerykańskiej telewizji?

Super Bowl LI i gry - kto pojawił się podczas najdroższych kilku godzin amerykańskiej telewizji?06.02.2017 14:20
Adam Piechota

Konkurs napinania bicepsów trwa zawsze!

Super Bowl za nami. Niewtajemniczonym na szybko przypominam, że to finałowy mecz mistrzostw w NFL, futbolu amerykańskim, podczas którego cała Ameryka (no, może nie cała, ale większość, bo zawsze mocno ponad sto milionów rodzin przed telewizorami) ogląda także... najważniejsze reklamy całego roku. Każda sekunda czasu antenowego podczas tego wydarzenia jest na wagę złota.

W tym roku trzydziestosekundowy spot reklamowy kosztował około pięciu milionów dolarów. Pojawiają się tam zatem najwięksi z największych. Albo ci, którzy potrzebują mocno odświeżyć swój wizerunek. Najpotężniejsze marki ze świata filmów, seriali i gier. A jak, nasi nie gorsi. Jakie tytuły z branży growej towarzyszyły takim tuzom jak "Stranger Things", Coca-Coli czy "Szybkim i wściekłym"?

Mobile Strike Super Bowl 51 Teaser | Arnold's One Liners - #SB51 2017

Będziecie pewnie trochę rozczarowani, gdy poznacie je wszystkie. Mobile Strike z nieodłącznym Arnoldem Schwarzenegger (tutaj buduje dość ironiczny mur, by chronić swoje jednostki), Evony: The King's Return (kolejne wielkie nazwiska ze świata filmów zatrudnione do promocji: Aaron Eckhart oraz Jeffrey Dean Morgan), dwa piętnastosekundowe spoty z World of Tanks i Nintendo z optymistyczną reklamą Switcha (wykorzystującą mocno chwytliwy utwór "Believer" zespołu Imagine Dragons). To jedyni odważni, którzy zdecydowali się przeznaczyć tak ogromną kwotę na obecność podczas największego sportowego święta hamburgerożerców. A zatem czołgi, mobilki i szalone jak zawsze Ninny. Mówiłem, że będziecie trochę rozczarowani.

World of Tanks 2017 Super Bowl Commercial | “Real Awful Moms”

Rzadko wydawcy gier ryzykują z reklamami na Super Bowl. Wyniki oficjalnej ankiety USA Today pokazują mniej więcej dlaczego - te kilka spotów z naszej branży zajmuje niemal wyłącznie szary koniec zestawienia. Wyjątkiem pokazówka Switcha, które "podskoczyła" na miejsce pięćdziesiąte szóste, wyprzedzając zwiastun nowych "Transformersów" Michaela Baya. A jedynym filmikiem, który zgarnął niższą średnią ocen użytkowników niż 4/10 (delikatnie, bo ma 3.95/10), dzięki czemu zajął ostatnie, sześćdziesiąte szóste miejsce, jest reklama World of Tanks. Amerykanie nie lubią najwyraźniej okołogrowych rzeczy podczas swojego superwieczoru.

Nintendo Switch Super Bowl LI Commercial - Extended Cut

Intryguje tutaj przede wszystkim Nintendo. Bo jeszcze przed debiutem nowego sprzętu wydają się robić dla niego dwukrotnie więcej niż ostatnio dla Wii U. No ale jak ktoś nie chce powtórzyć tak spektakularnej klapy... Fajna jest ta reklama z Zeldą. Prawdziwa. Pokazuje moje życie, po prostu w ładniejszej formie, takim, jakie będzie przez tydzień od 3 marca.

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.