Sony i inni giganci elektronicznej rozrywki będą bardziej ekologiczni

Sony i inni giganci elektronicznej rozrywki będą bardziej ekologiczni24.09.2019 13:53
Bartosz Witoszka

Akcja Playing for the Planet powoli nabiera rozpędu.

Na wczorajszym szczycie klimatycznym ogłoszono start inicjatywy Playing for the Planet, której celem jest wprowadzenie nawyków przyjaznych dla środowiska i klimatu, wykorzystując do tego gry wideo. Choć pierwsze wiadomości o niej mogliśmy przeczytać już na początku tego roku, to dopiero teraz poznajemy jej oficjalnych partnerów, a także ich plan na wsparcie inicjatywy. Do głównych celów Playing for the Planet należą ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 30 milionów ton do 2030 roku, wprowadzenie nowych rozwiązań, pozwalających na oszczędzanie materiałów używanych do pakowania i wytwarzania sprzętu. Oprócz tego część z partnerów zadeklarowała wprowadzenie własnych eko-rozwiązań.

Playing For The Planet | The Gaming Industry Is Tackling Climate Change

I tak na przykład Jim Ryan, CEO Sony Interactive Entertainment, zapowiedział, że PlayStation 5 będzie miało specjalny tryb wstrzymania rozgrywki, w trakcie którego konsola będzie pobierała jedynie 0,5 W energii elektrycznej. “Gdyby milion użytkowników skorzystał z tej funkcji, udałoby się zaoszczędzić równowartość średniego zużycia energii elektrycznej w tysiącu amerykańskich domów.” - dodaje Ryan w swoim wpisie na oficjalnym blogu PlayStation. Oprócz tego, Sony już wcześniej wprowadziło stosowne modyfikacje w PS4, co pozwoliło na zmniejszenie emisji CO2 o 16 milionów ton, zaś w przyszłości ta wartość zwiększyć ma się do 29 milionów ton.

Microsoft również nie próżnuje i do 2030 roku planuje wprowadzić usprawnienia w produkowanym przez siebie sprzęcie, co ostatecznie przełoży się na 30-procentową obniżkę zużycia energii. Z kolei Google uruchomi własną fundację zajmującą się tworzeniem specjalnych, ekologicznych modyfikacji, które twórcy gier będą mogli dodawać do swoich gier. Nie wiadomo na razie co to dokładnie oznacza ani kiedy zostanie uruchomiona.

Oprócz wyżej wymienionych firm, akcję Playing for the Planet wesprą Twitch, Rovio Entertainment, Niantic czy nawet Ubisoft.

Bartek Witoszka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.