Remaster Diablo II? To nie takie proste

Remaster Diablo II? To nie takie proste21.02.2018 20:03

Twórca kultowej gry tłumaczy, dlaczego stworzenie jej odświeżonej wersji może być trudniejsze, niż nam się wydaje.

David Brevik, współzałożyciel Blizzarda North i główny programista Diablo, udzielił wywiadu serwisowi IGN. Wskazuje w nim na wcale nieoczywiste trudności, z jakimi musieliby się zmierzyć twórcy ewentualnego remastera Diablo II. Jak się okazuje, przystosowanie tej gry do współczesnych standardów graficznych może wcale nie być tak proste, jak podmienienie grafik na takie w wyższej rozdzielczości.

Sam sposób działania Diablo II i jego poszczególnych mechanizmów rozgrywki, wyjaśnia Brevik, był bardzo mocno związany z przyjętą przez twórców rozdzielczością obrazu (800 x 600) i jego proporcjami (4:3). Programiści wykorzystywali swoją wiedzę o tym, w którym miejscu znajduje się gracz na mapie i jak dużo widzi w projektowaniu zachowań przeciwników.

Stwierdził. Dodał do tego, że jeżeli z kolei zwiększyć odległość, od której wrogowie zaczynają interesować się graczem, to i to wpłynie na działanie gry. Przeciwnicy zaczną atakować pod innymi kątami, z inną prędkością i zachowywać się w sposób, jakiego nie pamiętamy z oryginalnego Diablo II.

Druga trudność z przeniesieniem gry do nowej oprawy graficznej w niezmienionej formie wynikałaby ze związanego z nią nieodłącznie podziału na kwadraty. Plansza w Diablo II, podobnie jak w pierwowzorze, składała się ze swego rodzaju płytek, po których bohater przemieszczał się, zmieniając kierunek ruchu zawsze o kąt prosty. Zmienienie tego również wpłynęłoby na ogólne wrażenia z rozgrywki, zaznacza Brevik.

Twórcy remake'a Diablo II musieliby więc dokonać zmian nie tylko w oprawie graficznej, ale i w sposobie działania gry. I tym samym nie byłoby to już dokładnie ta sama gra, co kiedyś, tylko ładniejsza.

Oczywiście nie oznacza to, że odświeżona wersja Diablo II nie powstanie - więcej, jest to, podobnie jak w przypadku innych gier Blizzarda, raczej pewne. Nie znaczy też, że będzie dla zajmującego się wskrzeszaniem starych gier oddziału firmy specjalnie trudne.

Z wymienionych przez Brevika powodów jednak nie będzie to remaster tak doskonały, jak udało się to w przypadku Starcrafta. Tam oryginalną grę udało się zachować w 100 procentach, zmieniając jedynie oprawę graficzną (do poziomu kompatybilności między wersjami w trybie multiplayer).

Dominik Gąska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.