Reklamacja Xboksa - cdn.

Reklamacja Xboksa - cdn.29.03.2010 17:28
marcindmjqtx

19 marca pisaliśmy o przypadku pana Mateusza Wieczorka z Jeleniej Góry, który postanowił skorzystać z prawa do zwrotu towaru niezgodnego z opisem, to jest konsoli Xbox 360 pozbawionej w Polsce oficjalnego dostępu do usługi Xbox Live. Sklep sprzęt przyjął i kazał czekać dwa tygodnie na rozpatrzenie reklamacji. Odpowiedź przyszła wcześniej.

Procedura wyglądała następująco: pan Wieczorek zaniósł konsolę do sklepu, sklep zgodził się przyjąć ją do reklamacji, następnie została ona zaś odesłana do autoryzowanego przez Microsoft serwisu w celu ustalenia "usterki". Jak można się domyśleć, autoryzowany serwis nie uznał oficjalnego braku Xbox Live w Polsce za usterkę:

w wyniku oględzin dokonanych przez Autoryzowany Serwis Producenta marki Microsoft stwierdzono, iż przedmiotowa konsola jest sprawna. Słowem, sklep się wykpił, bo przecież chodziło o niezgodność towaru z opisem, a nie o usterkę. Najprawdopodobniej serwisant zobaczył, że w rubryce "opis usterki" wpisane jest "nie ma funkcji Xbox Live" i tylko wzruszył ramionami. Nie ma usterki, nie ma problemu, nie trzeba zwracać pieniędzy klientowi.

Co dalej? W rozmowie telefonicznej pan Wieczorek stwierdził, że nie ma zamiaru rezygnować i teraz będzie zwracał się do Federacji Konsumentów po pomoc. Dalszy ciąg wypadków będziemy relacjonować wraz z rozwojem sytuacji.

W galerii dołączonej do artykułu można znaleźć zgłoszenie reklamacyjne oraz odpowiedź sklepu na nie. Na pytanie, czemu w piśmie jest "Pani" a nie "Pan", odpowiadam: konsola była kupiona na żonę pana Wieczorka i to ona formalnie składała reklamację. Dane osobowe zamazaliśmy my.

Tymczasem czytelnicy donoszą, że kolejne sklepy zaczynają informować o braku Xbox Live w Polsce. Po przedstawianych przez nas zdjęciach z sieci Saturn, na stronach Empiku można znaleźć linijkę "Uwaga! Gra nie obsługuje opcji Xbox Live na terenie RP.", na Morelach jest "Usługa Xbox Live jest niedostępna w Polsce", w RTV Euro AGD - "Usługa sieciowa "Xbox-Live" nie jest dostępna w Polsce". Jakiś czas temu załoga Gamesworld informowała o zasłanianiu informacji o Xbox Live w Media Markt.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.