Polacy oszaleli na punkcie MacBook Air!

Polacy oszaleli na punkcie MacBook Air!05.11.2010 12:13
marcindmjqtx

Jak podaje iSource, autoryzowany dystrybutor rozwiązań Apple'a w Polsce, w naszym pięknym kraju co godzinę znajduje się nabywca nowego MacBooka Air. Czy to moment, w którym możemy odgwizdać kolejny sukces myśli technicznej pana Jobsa?

Oczywiście. Jak większość urządzeń z jabłkiem na obudowie tak i netbook Apple'a dostarcza konsumentom marki funkcjonalności, które wcześniej uznane były za zbędne. Teraz zaś świadczą o geniuszu i wizjonerstwie konstruktorów. Mniejsza o to.

Wzięliśmy informację dystrybutora na warsztat z zamiarem odczarowania. O dziwo, odnieśliśmy sukces już na etapie wykorzystania podstawowej wiedzy z zakresu matematyki oraz statystyk GUSu. I całe szczęście, że nie doszliśmy do funkcji oraz wyciągania całek.

Okazuje się, że od premiery MacBooka Air, która miała miejsce dwa tygodnie temu sprzedano około 400 sztuk netbooka Apple'a. Aby więc wysnuć wniosek, że co godzinę kolejny Polak sięga po MacBooka Air wystarczy zamienić rzeczone dwa tygodnie na godziny i podzielić liczbę 400 przez otrzymany wynik. Proste.

400 sztuk co prawda nie umywa się do setek tysięcy sztuk innych produktów Apple'a, które sprzedają się w trakcie jednej godziny tylko w USA, ale i tak moglibyśmy odgwizdać nasz mały narodowy sukces - moralne zwycięstwo - gdyby nie fakt, że chwilowo Polek oraz Polaków w naszym pięknym kraju jest niemal 40 milionów. Musielibyśmy zatem poszczycić się tym, że już jeden na sto tysięcy Polaków posiada nowy wynalazek Apple'a.

To jednak nie wszystko. Dystrybutor podpowiada także, że :

W porównaniu ze sprzedażą poprzedniej wersji MacBooka Air, wzrost zainteresowania tym produktem wyniósł aż 400 proc. Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.

Idąc tą ścieżką "umagiczniania za pomocą cyferek", możemy z całą pewnością stwierdzić, że nasz serwis jest tryliard razy lepszy niż MacBook. W ubiegłym tygodniu bowiem, w każdej sekundzie odwiedziło nas ponad 2000 osób! Jeśli zaś chodzi o jakkolwiek porównywalne dane - na przykład - sprzedaż laptopów spod znaku Acer w Polsce w pierwszym półroczu 2010 (wg IT Reseller) wyniosła około 166 tysięcy maszyn, czyli mniej więcej 38 sztuk na godzinę.

[via iSource]

Łukasz Cichy

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.