Pół miliarda godzin i pół miliarda dolarów. Overwatch blizzardowym rekordzistą wszech czasów

Pół miliarda godzin i pół miliarda dolarów. Overwatch blizzardowym rekordzistą wszech czasów05.08.2016 15:28
Bartosz Stodolny

Zresztą nie tylko Overwatch, bo Activision Blizzard zaliczył rekordowy kwartał, jeśli chodzi o finanse.

Activision Blizzard opublikował wczoraj wyniki finansowe za drugi kwartał obecnego roku obrachunkowego. Gameinformer podaje, że sprzedaż wszystkich produktów firmy wyniosła 1,57 miliarda dolarów, ponad 50 procent więcej, niż w roku ubiegłym. Niemal 73 procent, albo 1,14 miliarda dolarów, to gry i dodatki sprzedawane w formie cyfrowej. To 101 procent więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Whispers of the Old Gods Cinematic Trailer

Na taki wynik wpływ ma fakt, że ten rok obfituje w nowości od wydawcy. Call of Duty wiadomo, wychodzi co roku, ale do tego mieliśmy dodatki do Hearthstone’a i World of Warcraft, choć Legion to na razie tylko preordery. Nie zapominajmy też, że w zeszłym roku firma wykupiła Kinga, którego Candy Crush Saga znacząco przyczynił się do wzrostu obrotów.

Natomiast niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o bicie rekordów jest Overwatch. Gracze spędzili z tym tytułem łącznie ponad 500 milionów godzin, a sama gra zarobiła pół miliarda dolarów. Mało tego, jest to najszybciej sprzedający się produkt Blizzarda, który barierę 15 milionów użytkowników przekroczył szybciej, niż jakakolwiek wydana do tej pory gra firmy. Nawet WoW i Diablo III.

Warto też dodać, że Overwatch świetnie przyjął się w Azji. W Chinach jest najszybciej sprzedającą się grą pecetową, detronizując Diablo III, a w koreańskich kafejkach internetowych prześcignął League of Legends stanowiąc 30 procent udziału w uruchamianych tam grach. Firma pochwaliła się też, że odnotowała rekordową liczbę aktywnych miesięcznych użytkowników. W gry Blizzarda aktywnie gra ponad 33 miliony graczy, co stanowi 29-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015.

Cóż, pozostaje tylko pogratulować świetnych wyników, bo są w pełni zasłużone. Można sobie psioczyć na Call of Duty, ale prawda jest taka, że w przypadku pozostałych tytułów firma ciężko zapracowała sobie na sukces.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.