Pierwszy zwrócony Xbox za brak polskiego Live

Pierwszy zwrócony Xbox za brak polskiego Live19.03.2010 17:07
marcindmjqtx

Siła obecnej generacji konsol leży m.in. w ich usługach sieciowych. Dotychczas większość polskich właścicieli Xboksa ograniczała się wyłącznie do narzekania i czekania na wprowadzenie do kraju Xbox Live. Czy pozbawiony oficjalnego dostępu do Live Xbox 360 może być traktowany jako wybrakowany produkt? Może. Czy można z tego powodu pójść do sklepu, zwrócić zakupioną konsolę i starać się o reklamację? Wczoraj okazało się, że jest to możliwe także w praktyce.

Na naszym forum pojawił się następujący wpis:

(...) Dowiedziałem się ze nie ma live w Polsce, tutaj przeczytałem o stanowisku FK i po naradzie z zona (to był jej prezent imieninowy dla mnie) postanowiliśmy oddać konsole na podstawie niezgodności towaru z opisem. Postanowiliśmy to sprawdzić i skontaktowaliśmy się z autorem.

Pan Mateusz Jerzy Wieczorek z Jeleniej Góry nie uważa się za zapalonego gracza, jak sam mówi gra po trzy godziny w tygodniu, zazwyczaj w starsze, tańsze tytuły i nie śledzi na bieżąco branżowych serwisów informacyjnych. Co za tym idzie, nie zdawał sobie sprawy z braku polskiego Xbox Live aż do zeszłego tygodnia, kiedy to ostatecznie znudzony PGR 4 postanowił sprawdzić, czy są dostępne w sieci jakieś dodatki do niego.

Jak można się domyśleć, konsola nie chciała połączyć się z siecią. Pan Wieczorek zwrócił się więc do swojego kolegi z pracy, który skierował go na witrynę We Want Live. Tam zapoznał się z całą dotychczasową batalią i stwierdził, że skoro towar nie jest zgodny z opisem, to on go zwróci.

W pierwszej rozmowie telefonicznej sprzedawca odesłał klienta do Microsoftu. Sugerował również tradycyjne rozwiązanie problemów poprzez podanie zagranicznego adresu zamieszkania, ale pan Mateusz stwierdził, że jest już za stary na takie zabawy. Ten jednak nie dał się zbyć, więc poproszono go o przyjście z zakupionym w sierpniu zeszłego roku Xboksem do sklepu. Tam, po przedstawieniu sprawy, kulturalnej dyskusji i pokazaniu pisma z Federacji Konsumentów, sprzedawca przyznał mu rację. Spisany został protokół przyjęcia reklamacji i w ciągu dwóch tygodni sprawa ma zostać rozpatrzona.

Czy pozytywnie? Poinformujemy o tym jak tylko będzie wiadomo.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.