Nowe Call of Duty nie będzie miało kampanii, bo ludzie nie grają w kampanie

Nowe Call of Duty nie będzie miało kampanii, bo ludzie nie grają w kampanie19.05.2018 11:14

Brutalna prawda?

Jedną z, wydawałoby się, najdziwniejszych i najbardziej kontrowersyjnych decyzji, związanych z Call of Duty: Black Ops 4, jest całkowita rezygnacja twórców z tradycyjnej kampanii dla pojedynczego gracza. Kampanii, która dotychczas wydawała się nieodłączną częścią serii. Mogło się też wydawać, że jest spore grono graczy, którzy kupują kolejne odsłony Call of Duty tylko po to, żeby przejść intensywną, kilkugodzinną kampanię.

Wiem, że mi się to zdarzało, znam też inne myślące podobnie osoby. Jak się jednak okazuje, to jednostkowe doświadczenie ma niewiele wspólnego z rzeczywistością. Przynajmniej jeżeli wierzyć odpowiedzialnemu za nowe Black Opsy studiu Treyarch.

Powiedział Eurogamerowi jeden z szefów firmy Treyarch, Dan Bunting. Tym samym zaprzeczył temu, co wynikało z pierwszych plotek na ten temat - że studio zrezygnowało z multiplayera dlatego, że nie było w stanie skończyć go na czas (i co jednak wciąż wydaje się jakoś bardziej prawdopodobne).

Niezależnie od tego, jak było, w jego słowach z pewnością jest wiele prawdy. Jakkolwiek byśmy chcieli bądź nie chcieli, ludzie nie za bardzo grają w te kampanie. Wystarczy wspomnieć choćby informację podaną parę dni temu przez serwis True Achievements.

Analizując liczbę odblokowanych przez graczy osiągnięć pokazał on, że średnie „zaangażowanie w tryb dla pojedynczego gracza” (definiowane jako odsetek odblokowanych osiągnięć) w Call of Duty: Black Ops 3 wyniosło 4 procenty. Dla Infinite Warfare było to 16 proc., dla WW2 - 29 proc.

I chociaż badanie to dotyczyło wyłącznie graczy Xboksowych i zapewne nie można go traktować jako dającego pełny obraz, to trend jest bardzo dobrze widoczny.

Stwierdził również Bunting. O tym, czy nowemu Call of Duty uda się podłączyć pod modę na streamowanie, przekonamy się już pod koniec tego roku (gra wychodzi 12 października).

Dominik Gąska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.