Nowa gra Remedy powstanie dla Koreańczyków

Nowa gra Remedy powstanie dla Koreańczyków27.07.2016 19:06

Remedy ogłosiło nawiązanie współpracy z koreańską firmą Smilegate. W jej ramach Finowie stworzą tryb single player dla gry Crossfire 2.

Crossfire to sieciowa strzelanka taktyczna dla wielu graczy, którą najłatwiej porównać chyba do Counter-Strike'a. Podobnie jak on wytworzyła wokół siebie e-sportowe środowisko, i chociaż w naszych kręgach jest jakby mniej znana (przynajmniej szaremu graczowi), to popularnością może spokojnie równać się z CS-em.

Crossfire udostępniane jest w formie free-to-play, nie przeszkadza to jednak producentowi w zarabianiu na tym tytule olbrzymich pieniędzy. W 2014 była to nawet najbardziej dochodowa gra na świecie z 1,3 miliarda dolarów na koncie.

Odpowiedzialna za tytuł firma Smilegate, wywodząca się z Korei Południowej, z tej popularności korzysta, póki może. W październiku 2015 roku zapowiedziała pełnometrażowy film na jej podstawie. Teraz zaś, podczas trwającego Crossfire Vision Summit, ujawniła kolejną część swojego planu, mającego zapewne jeszcze bardziej zwiększyć popularność Crossfire.

I tak w celu poszerzenia potencjalnego grona odbiorców powstającej drugiej części Crossfire, doczeka się ona pełnoprawnego, fabularnego trybu single player. Stworzy go właśnie fińskie studio Remedy, które dwiema częściami Maxa Payne'a, Alanem Wake'iem, a nawet Quantum Breakiem pokazało, że co jak co, ale historie to opowiadać umie.

Finowie są oczywiście oficjalnie podekscytowani projektem i pełni PR-owego entuzjazmu. Niekoniecznie nieuzasadnionego. Bo jeżeli grom Remedy czegoś brakuje czy brakowało, to problemy te tkwiły raczej w sferze rozgrywki niż fabuły. Jeżeli studio dostanie sprawnie działający silnik ze wszystkimi rozwiązaniami mechanicznymi, a jego rolą będzie jedynie opowiedzenie ciekawej historii, to efekty mogą być naprawdę dobre.

Pozwala to jakoś znieść świadomość, że oczywiście całe to partnerstwo to dla Remedy niemal na pewno decyzja wyłącznie biznesowa, nie zaś artystyczna. Za coś żyć trzeba. Pozostaje nadzieja, że Koreańczycy nie narzucą im zbyt dużych ograniczeń i będą w stanie wprowadzić w swojej kampanii dla Crossfire 2 pewną dozę tego jak charakterystycznego dla nich szaleństwa i charakteru.

Informacja ta na szczęście nie oznacza, że fani gier Remedy powinni przestać wypatrywać kolejnych oryginalnych gier od tych twórców. Jak informowaliśmy w czerwcu, Finowie wydzielili w ramach studia dwa niezależne zespoły, tworzące gry. Wtedy podawali jedynie, że jeden z nich pracuje nad nad zupełnie nową grą z nowym partnerem. Teraz poznaliśmy jej tytuł.

Drugi zajmuje się zaś wczesnym konceptem, który zmieni się w kolejny tytuł w przyszłości. I tutaj pozostaje nadzieja dla miłośników tego, co Remedy robiło do tej pory.

Dominik Gąska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.