Najbardziej wpływowi polscy dziennikarze z branży to...

Najbardziej wpływowi polscy dziennikarze z branży to...25.09.2009 16:50
marcindmjqtx

Przed Wami kolejna edycja rankingu najbardziej wpływowych polskich dziennikarzy.

Jakiś czas temu redakcja Polygamii po raz pierwszy zwróciła się do polskich wydawców gier o stworzenie rankingu najlepszych, najbardziej wpływowych dziennikarzy zajmujących się w Polsce grami. Dzisiaj druga edycja - z "parszywej trzynastki" zrobiło się nam "top ten". Kilka nazwisk zniknęło, kilka się pojawiło. Zapraszam do lektury.

Zasady były proste. Maksymalnie można było zdobyć 10 punktów, ranking tworzyły firmy wydające w Polsce gry. Tak, jak ostatnio, każdą z nich poprosiliśmy o wysłanie listy 10 nazwisk ich zdaniem wpływowych dziennikarzy. Za obecność na liście przyznawaliśmy jeden punkt. W zabawie wzięły udział firmy: Ubisoft, Electronic Arts, CD Projekt, Codemasters, Cenega, Techland, Microsoft (w imieniu firmy głos oddał przedstawiciel Edelman), Nicolas Games, City Interactive i LEM. Niestety, nie udało się uzyskać odpowiedzi od Sony, a Nintendo przyznało, że wszyscy są super.

Chcemy wierzyć w szczerość nadesłanych odpowiedzi.

Oto ranking 10 najbardziej wpływowych dziennikarzy Po osiem punktów zdobyli:

Maciej Kuc, zastępca redaktora naczelnego CD-Action oraz Piotr Gnyp, redaktor naczelny Polygamia.pl

Po siedem punktów zdobyli:

Tymon Smektała, redaktor czasopisma CD-Action, Tadeusz Zieliński, dziennikarz niezależny oraz Wiktor Cegła, Gamezilla.pl

Sześć punktów zdobył :

Olaf Szewczyk, redaktor "Dziennika Gazety Prawnej".

Po pięć punktów zdobyli:

Jakub Kowalski, redaktor naczelny PlayPC i Komputer Świat Gry, Marcin Górecki, redaktor naczelny NEO+, Przemysław Ścierski, redaktor naczelny PSX Extreme oraz Krzysztof Gonciarz, redaktor gry-online.pl

Wszystkim przedstawicielom firm zadaliśmy także kilka pytań. Oto kilka wybranych odpowiedzi: 1) Jaka jest ogólna ocena polskich mediów growych?

"Średnia, zbyt duży monopol na rynku pism PC, słabość pism konsolowych, za dużo stron online'owych o grach, a tylko na palcach jednej ręki można wymienić te sensowne.""W czasach kryzysu podupada prasa a kwitnie internet. I ten sam trend widać w mediach growych. Pożegnaliśmy z bólem serca Clicka, spadają nakłady pozostałych pism, niektóre są już na granicy bytu i niebytu. Wiele osób dojrzało jednak potencjał Internetu i wykorzystało go z powodzeniem. Ci, którzy tego nie zrobili, są już daleko w tyle." 2) Co w nich się Wam najbardziej podoba?

"Traktowanie gier jako części popkultury i rozrywki nie tylko dla wybranych""Coraz szybszy czas reakcji, obecność na międzynarodowych pokazach, podniesienie średniej jakości przekazu." 3) Co chcielibyście w nich zmienić

"Wciąż za mało działań niestandardowych i ciekawych publicystycznych programów telewizyjnych w Internecie"""Odnośnie mediów growych - większego zrozumienia istoty istnienia polskich dystrybutorów i specyfiki wydawania gier, generalnie spojrzenia również przez pryzmat drugiej strony, a nie bezmyślnej  mechanki jak coś się nie podoba. A jak już krytyki to chociaż uargumentowanej." 4) Największa wpadka

"Engarde - próba  wprowadzenia nowego pisma growego w upadającym segmencie prasy drukowanej. Zakładaliśmy się od początku, ile miesięcy pociągnie" 5) Największy sukces

"Wyciągnięcie informacji o RE5 na PC, Marcin Sońta Gram TV""Oczywiście ewangelizacja poprzez nagłośnienie sprawy bundle'a z Biblią" ZmianyDużą zmianą jest nieobecnośćRoberta Kowalskiego, byłego szefa serwisu gry.onet.pl, brakuje także Jerzego Poprawy, redaktora naczelnego CD-Action i Tomka Kreczmara z telewizji Hyper. Od czasu poprzedniego rankingu doszło do kilku przetasowań na rynku - upadło nowe czasopismo "Engarde", upadł "Click", powstał serwis Gamezilla należących do grupy Axel Springer, zmieniła się struktura własnościowa w serwisie Gram.pl, powstał i prawdopodobnie upadł serwis what2play.tv, tworzony przez Cenegę.

Krótki komentarz Plotki o śmierci prasy są mocno przesadzone - tak wynika z powyższego zestawienia. Dziennikarze mediów papierowych trzymają się mocno i nie zamierzają schodzić ze sceny. Nic dziwnego, ich działalność jest ważna i potrzebna z punktu widzenia samych wydawców, co widać w odpowiedziach na pytania Polygamii.

Warto o tym pamiętać i mieć na uwadze - wydawcy patrzą na dziennikarzy z trochę innej perspektywy niż czytelnicy. Publikacja w magazynie jest dużo bardziej prestiżowa od notki w serwisie internetowym, nawet jeśli ten drugi ma wielokrotnie większą poczytność. Podobnie jest z telewizją. Tymczasem czytelnikom zazwyczaj nie robi różnicy, gdzie publikowany jest materiał - byleby tylko był ciekawy, dobrze przygotowany, wartościowy. To zasadnicza zmiana i wyzwanie dla wszystkich mediów zajmujących się elektroniczną rozrywką.

Dlatego zapraszam wszystkich do komentowania i poddawania swoich propozycji do dyskusji. 

Radek Zaleski

szef serwisów internetowych,

Gazeta.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.