Możliwość pożyczania sobie gier z cyfrowej dystrybucji nie umarła wraz z pierwotną wizją Xboksa One

Możliwość pożyczania sobie gier z cyfrowej dystrybucji nie umarła wraz z pierwotną wizją Xboksa One16.03.2016 10:09
Maciej Kowalik

Microsoft rozważa powrót do idei, która przyświecała konsoli firmy na samym początku, a potem zniknęła razem z wymogiem logowania się do sieci raz na 24 godziny.

W rozmowie z Game Informerem Mike Ybarra zdradził, że Microsoft przygląda się temu, jak w ekosystemie obejmującym wszystkie sprzęty do grania napędzane Windowsem 10 rozwiązać kwestię dostępu do cyfrowych gier.

Zdaniem Ybarry rozwiązanie Microsoftu ma jednak być prostsze i pozwalać nam na więcej niż dzielenie się grami z rodziną czy przyjaciółmi na Steamie. Przypomnijmy, że tam dostęp do udostępnionej biblioteki gier ma naraz tylko 1 osoba. Teoretycznie na Xboksie One również możemy ustawić dzielenie się biblioteką gier z jedną osobą przez ustawienia konsoli domowej. Ale mimo wszystko jest to bardziej obejście ograniczeń niż sensowne, systemowe rozwiązanie ważnej z punktu widzenia konsumenta kwestii.

Czy tego chcemy czy nie cyfrowa rewolucja postępuje. Firma SuperData w 2014 roku ogłosiła moment przełomowy, gdy w okresie świątecznym gry w formie cyfrowej sprzedały się lepiej od tradycyjnych pudełek.

W styczniu 2016 roku podała, że sprzedaż cyfrowych gier na konsolach wzrosła w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku o 30%, na PC o 33%. Pudełka może szybko ze sklepów nie znikną, ale trend jest oczywisty, co pokazują wyniki sprzedaży Fallout 4 w dniu premiery. A choć popularność cyfrowej sprzedaży rośnie, to ona sama wciąż nakłada na graczy ograniczenia. Warto docenić prokonsumenckie działania Steama, choć umożliwienie łatwej refundacji gier jest pewnie bardziej wynikiem kolejnych wpadek z dużymi premierami na PC. Ale cyfrowej gry wciąż nie możemy oficjalnie odsprzedać czy komuś pożyczyć. A przecież w momencie premiery cyfrowa dystrybucja zwykle nie ma szans konkurować ceną z tradycyjną. Zwłaszcza na konsolach.

Nie chcę wyciągać zbyt wielu wniosków z kilku słów Mike Ybarry, ale każdy zwiastun uczynienia cyfrowej dystrybucji bardziej przyjazną konsumentowi powinniśmy doceniać. Może fakt, że Microsoft w wyniku przegranej wojny na sprzedaż konsol musi przymilać się do klientów, by nie stracić ich na dłużej, wyjdzie nam na dobre. Od kilku lat szefowie Sony i MS wzajemnie się komplementują i przestali wbijać sobie noże w plecy. Ale jakaś rywalizacja o nasze portfele jednak by się przydała. Jeśli nie na moc sprzętu czy tytuły na wyłączność, to może właśnie na takie udogodnienia jak większa swoboda w dysponowaniu swoim cyfrowym katalogiem gier.

[źródło: GI]

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.