Może wczorajsza premiera Gears of War: Ultimate Edition zaskoczyła, ale błędy na start chyba nikogo już nie dziwią

Może wczorajsza premiera Gears of War: Ultimate Edition zaskoczyła, ale błędy na start chyba nikogo już nie dziwią02.03.2016 13:07
Bartosz Stodolny

[Aktualizacja] Powoli dożywamy czasów, w których najgorętszym tematem dnia będzie informacja o tym, że jakaś gra ukazała się bez niedoróbek.

Wczoraj, zupełnie znienacka, pojawiła się w Windows Store pecetowa wersja Gears of War: Ultimate Edition. Długo wyczekiwana, odświeżona wersja pierwszych Gearsów to między innymi poprawiona grafika, dwa razy więcej poligonów, z których zbudowane są modele postaci, obsługa DirectX 12 i rozdzielczości 4K, choć by cieszyć nią oko potrzeba małego potworka, a nie komputera. Niestety, jak to ostatnio jest w modzie, nowa edycja nie ustrzegła się kilku błędów, może nie tyle uniemożliwiających, co skutecznie uprzykrzających rozgrywkę.

Microsoft był na tyle miły, że na oficjalnym forum gry zamieścił listę niedoróbek, a najbardziej poszkodowani są posiadacze sprzętów od AMD. Gra ma problemy z wydajnością na kartach tego producenta, szczególnie tych opartych na architekturze GCN 1.1 i 1.2, zatem jeśli kupiliście wypasionego Radeona R9 390X, by w pełni cieszyć się rozdzielczością 4K, wsparcie techniczne ma dla was „świetną” radę: grajcie w rozdzielczości 1080p. Podobnie jest w przypadku korzystania z ambient occlusion – turbo Radeon za ponad 1,5 tysiąca złotych nie jest w stanie podołać wyzwaniu w przypadku Gears of War, zatem zaleca się wyłączenie tej funkcji. Jest nawet instrukcja, jak to zrobić. Brawo wy…

Posiadacze układów konkurencji też mają swoje problemy. Jeśli macie grafikę NVIDII i monitor obsługujący technologię G-SYNC to – zgadliście – lepiej wyłączcie tę opcję w ustawieniach, bo gra również w tym przypadku przycina. Wyłączność na Windowsa 10 i Windows Store także wiąże się z problemami. Otóż w niektórych przypadkach pasek stanu podczas pobierania potrafił się zawiesić, ale Microsoft odradzał pauzowanie ściągania, czy restartowanie go, sugerował za to cierpliwe czekanie. Wiadomo, lepiej żyć w niepewności, szczególnie jeśli ma się słabsze łącze. Problem ten udało się już rozwiązać, ale niesmak pozostał.

Kiedyś można się było z tego śmiać, natomiast od dłuższego czasu problem pojawia się praktycznie przy każdej większej premierze. Pamiętacie cyrk z pecetową wersją Batman: Arkham Knight? Efektem było zdjęcie gry ze Steama i przyjmowanie zwrotów przez dystrybutorów, a najgorsze w tym wszystkim było to, że ponoć wydawca doskonale wiedział o stanie pecetowego portu i mimo tego postanowił grę sprzedawać. Just Cause 3 również borykał się z problemami na start, głównie były to spadki płynności i znikające tekstury.

Z nieco świeższych tematów warto też wspomnieć o Street Fighter V. Pomijając już kwestię braku ciekawej zawartości dla jednego gracza, większość osób nie mogła zagrać przez pierwszych kilka dni po premierze, bo nie działał matchmaking, a serwery nie dawały rady z obciążeniem.

Wracając jednak do Gears of War, jest to lekko niepoważne, że jedna z flagowych marek należących do Microsoftu, wydana na wyłączność dla flagowego systemu operacyjnego firmy ma błędy psujące zabawę. Jasne, najmocniejsze sprzęty posiada nieliczna grupa użytkowników, ale z drugiej strony – właśnie po to wydaję duże pieniądze na wydajny komputer, żeby bez problemów cieszyć się wszystkim, co dany tytuł oferuje.

Aktualizacja

Jest gorzej, niż opisuje to Microsoft na swoich forach. Tytuł jest praktycznie niegrywalny nawet na topowych kartach AMD z serii Fury. Zobaczcie, jak wygląda rozgrywka w przypadku Radeona R9 Nano. Podziękowania dla Simplexa, który pierwszy podzielił się informacją.

AMD Radeon Nano running Gears of War: Ultimate Edition PC benchmark

[Źródło: Oficjalne forum gry]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.