Misja "Dwa zero jeden jeden" zakończona sukcesem [Call of Duty: Modern Warfare 3]

Misja "Dwa zero jeden jeden" zakończona sukcesem [Call of Duty: Modern Warfare 3]10.02.2012 11:00
marcindmjqtx

Raporty finansowe Activision nie pozostawiają wątpliwości - Modern Warfare 3 zrobiło, co do niego należało. Poprzednie rekordy serii zostały pobite, a roczny abonament Call of Duty sprzedał się lepiej, niż niejedna gra. Co dalej?

Gracze często robią z Bobby'ego Koticka naczelnego złego bożka branży, odpowiedzialnego za brak innowacyjności i dojenie portfeli z każdej złotówki. Skoro tak go nie lubimy, to kto rok w rok kupuje kolejne Call of Duty? 2012 rok nie był żadnym wyjątkiem. Znów najlepiej sprzedającą się grą została kolejna część tej serii.

Modern Warfare 3 pobiło też rekord otwarcia, zarabiając ponad 775 milionów dolarów w trakcie 5 dni od rozpoczęcia sprzedaży. Do przekroczenia granicy miliarda dolarów wystarczyło grze 16 dni. To o jeden dzień krócej, niż trójwymiarowemu "Avatarowi" Jamesa Camerona.

W trakcie pierwszych 24 godzin od premiery, Modern Warfare 3 kupiło prawie milion graczy więcej, niż Black Ops, w dzień po jej premierze

Nowinką w tym roku było Call of Duty Elite - płatny abonament dający dostęp do wszystkich rozszerzeń, a także dodatkowych opcji społecznościowych i konkursów. Równowartość 50$ dolarów zapłaciło za niego ponad 1,5 miliona graczy. Z usługi regularnie korzysta ponad 8 milionów.

Modern Warfare 3 pod względem popularności przebiło swoją poprzedniczkę. Activision policzyło, że w ostatnią odsłonę serii w dwa miesiące po premierze grało w sieci o ponad 12% graczy więcej, niż w Black Ops w analogicznych okresie.

Do 31 grudnia 2011 gracze zalogowali ponad 639 milionów godzin w sieciowych potyczkach.

Na 2012 roku Activision szykuje rzecz jasna kolejne Call of Duty, które znów będzie musiało pobić swoją poprzedniczkę. Każdy inny wynik będzie porażką. Znając nastroje panujące pod komentarzami o grach z tej serii, zdaję sobie sprawę z faktu, że wielu z was na taką wpadkę czeka. Jeśli awantura z Infinity Ward nie odbiła się negatywnie na sprzedaży Modern Warfare 3, a graczy łyknęli płatne Elite, to raczej poczekacie sobie jeszcze długo.

O nowej grze nie wiadomo jeszcze nic. Eric Hirshberg - CEO Activision - zapowiada "znaczące innowacje", ale nawet nie zamierzam zgadywać, co się pod tym hasłem kryje. Obok gry na pewno wystartuje Elite 2.0 - nowa wersja usługi. Wcześniej, bo w przeciągu najbliższych dwóch miesięcy, nowe funkcjonalności zostaną dodane do obecnego systemu.

źródło: Activision, Eurogamer

Maciej Kowalik

PS Na listę najlepiej sprzedających się gier roku 2011 załapało się nawet wydane rok wcześniej Call of Duty: Black Ops, na miejscu piątym. To dopiero siła marki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.