Microsoft stracił ważny tytuł na wyłączność, ale dla Platinum śmierć Scalebound to dużo większy problem

Microsoft stracił ważny tytuł na wyłączność, ale dla Platinum śmierć Scalebound to dużo większy problem11.01.2017 12:14
Maciej Kowalik

Czy studio stać jeszcze na niezależność?

Po tym sequelu, Platinum przestało zajmować się nowymi markami. Zadowoliło się tworzeniem poprawnych w porywach do średnich gier na licencji dla Activision oraz Star Foxami dla Nintendo. Ani przygody liska, ani Transformery czy Żółwie Ninja góry pieniędzy studiu nie przyniosły. Przypuszczam, że były to dorywcze robótki, których Platinum imało się, by przetrwać do czasu, gdy najważniejszy projekt studia - tworzone za pieniądze Microsoftu Scalebound nie zatrzęsie rynkiem. Potwierdza to zresztą wywiad USGamera z Atsushim Inabą z listopada ubiegłego roku. Oprócz potwierdzenia, że gry pokroju Legend of Korra czy wcześniej wymienionych to rozwiązanie na tu i teraz, znajdziemy w nim również wyłożenie filozofii studia na najbliższe lata:

Taką marką miał być oczywiście Scalebound. Hideki Kamiya określał ten tytuł mianem największej gry swojego życia. Miał definiować obecny etap w jego karierze tak samo, jak za czasów studia Clover robiło to Okami, a potem Bayonetta. Rozmyślał o takiej grze ponoć jeszcze w 2006 roku, choć wtedy w roli głównej występowała dziewczynka, a zamiast smoków były dinozaury. Odkładał tę fantazję na półkę za każdym razem, gdy jego studio brało się do pracy nad grami, z których dzisiaj słynie.

Scalebound: 8-Minute Extended Gameplay Demo - IGN First

Faktyczna produkcja Scalebound rozpoczęła się dopiero w 2013 roku. Jak już wiadomo - nie zostanie ukończona. O domysłach, dotyczących sytuacji, czyli m.in. o rzekomych urlopach zdrowotnych Hidekiego Kamiyi i innych ważnych osób, pisaliśmy wczoraj. Ale charakterny producent je wyśmiewa i honorowo obiecuje, że już nigdy nie sprawi graczom zawodu takiego kalibru.

Co dalej?

Skasowanie gry oznacza, że nie będzie sprzedaży, mogącej zasilić konto studia, które dawno już nie wypuściło na rynek hitu. Trzy lata produkcji bez finału na pewno nie wpłyną pozytywnie na jego kondycję, choć oczywiście nie wiemy, jak rozliczało się z Microsoftem w tym czasie.

Tak, tak - nawet Bayonetta nie należy do Platinum tylko do Segi - jednej z dwóch firm, z którymi studiu dobrze współpracowało się w przyszłości. Szefostwo zdaje się mocno obstawać przy jego niezależności, ale w obliczu klęski Scalebound znów ożywają głosy, że Nintendo (czyli druga z wyżej wspomnianych firm) powinno sięgnąć do kieszeni i po prostu kupić Platinum Games. Naczelny francuskiego Gamebloga twierdzi, że takie rozmowy toczyły się już kilka miesięcy temu. Jedna przeszkoda (Scalebound) zniknęła, druga (Nier: Automata tworzona dla Square Enix) zniknie wkrótce, bo gra w przyszłym miesiącu trafi do sklepów.

Platinum Game zdaje się stać na rozdrożu.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.