Majowy Play of the Game trafia do Overwatch. Gra zmiotła konkurencję z powierzchni ziemi

Majowy Play of the Game trafia do Overwatch. Gra zmiotła konkurencję z powierzchni ziemi24.06.2016 15:35
Bartosz Stodolny

I to nie tylko pod względem popularności, ale też zarobionych pieniędzy. Choć trzeba przyznać, że cała branża gier wideo radzi sobie świetnie.

Superdata opublikowała wczoraj raport dotyczący światowych wyników dystrybucji cyfrowej w maju. Jest naprawdę dobrze, rynek zaliczył 11-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, co przełożyło się na wynik 6 miliardów dolarów.

Prawdziwym zwycięzcą jest jednak Overwatch. Mimo że gra Blizzarda załapała się tylko na końcówkę maja, zarobiła na wszystkich platformach łącznie 269 milionów dolarów. Żeby lepiej to zobrazować, tak chętnie – choć według Patryka niesłusznie – porównywany do Overwatcha Battleborn zarobił jedynie 18 milionów dolarów. Żeby jeszcze lepiej to zobrazować, dochody z całej kategorii opartych o subskrypcję MMO wyniosły mniej niż 200 milionów dolarów, a wisienką na torcie niech będzie fakt, że dzięki Tracer, Winstonowi i całej reszcie pecety zaliczyły w maju 8-procentowy wzrost. Całkiem nieźle jak na tydzień.

Do tego Overwatch jest obecnie piątym najchętniej oglądanym tytułem w serwisach streamingowych, a dzięki współpracy Blizzarda z Facebookiem oglądalność może jeszcze wzrosnąć, zapewniając obu firmom większy udział w tym szacowanym na prawie 900 milionów dolarów segmencie.

O ile Overwatch jest najlepiej zarabiającą grą na pecetach i w całym zestawieniu w ogóle, na konsolach zajmuje „dopiero” piąte miejsce. Tutaj prym wiedzie Uncharted IV z wynikiem 56 milionów dolarów, za którym plasuje się Call of Duty: Black Ops III. To akurat nie dziwi, natomiast czwarta pozycja The Division jest sporym zaskoczeniem. Gra boryka się z problemami nie tylko psujących ją patchy, ale też z oszustami, z którymi Ubisoft – w odróżnieniu od Blizzarda – nadal nie do końca potrafi sobie poradzić.

Warto też wspomnieć o tym może najmniej interesującym nas, ale jednocześnie najszybciej rozwijającym się segmencie, jakim są gry na tablety i smartfony. „Mobilki” już w tym roku zdominują rynek gier wideo osiągając 36,9 miliarda dolarów obrotu, albo 37% udziału w branży. Do 2019 roku natomiast będą to ponad 52 miliardy dolarów, co przełoży się na niemal 50% udziału w całości.

Tutaj pierwsze miejsce zajmuje Monster Strike, ale depczą mu po piętach dwie gry Supercella – Clash of Clans i Boom Beach, które razem wygenerowały niemal 200 milionów dolarów przychodu w maju. Wychodzi na to, że 8,6 miliarda dolarów, które na fińską spółkę wydał ostatnio Tencent, właściciel Riot Games, dość szybko się zwróci, a jednocześnie zapewni koncernowi dominującą pozycję nie tylko wśród „darmowych” gier MMO, ale też na rynku produkcji mobilnych. Co ciekawe, kupiony w ubiegłym roku przez Activision Blizzard King Digital nie załapał się do zestawienia z żadną ze swoich gier, a Candy Crush Saga jest widoczna jedynie w zestawieniu produkcji na portalach społecznościowych.

Wracając jeszcze do Overwatcha, to niesamowite, jak w kilka dni udało się zdominować rynek pecetów i stać się najlepiej zarabiającą grą miesiąca. Dla Blizzarda to świetna wiadomość nie tylko ze względu na przypływ gotówki, ale też dowód na to, że przy odpowiednim marketingu i dobrym podejściu do graczy da się dziś wprowadzić na rynek zupełnie nowe IP i przyciągnąć do niego ludzi. W końcu po serwerach biega już ponad 10 milionów użytkowników.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.