Luty w cyfrze: dobry wynik For Honor, kłopoty Hearhstone’a i Battlefield 1 lepszy od CoD-a

Luty w cyfrze: dobry wynik For Honor, kłopoty Hearhstone’a i Battlefield 1 lepszy od CoD-a29.03.2017 11:45
Bartosz Stodolny

Okazuje się, że "sezon ogórkowy" wcale nie musi taki być.

Agencja SuperData opublikowała raport prezentujący wyniki cyfrowej dystrybucji na świecie w lutym. Cały segment urósł 4% rok do roku osiągając wartość 7,83 miliarda dolarów. Wzrost zawdzięcza dobrej kondycji rynków mobilnego (9% wzrostu) i konsolowego (8%), nieco przyhamowanych przez kurczące się segmenty pay-to-play, free-to-play i gier z portali społecznościowych.

W rozbiciu na platformy, na pecetach widać dominację gier sieciowych, ze szczególnym naciskiem na te operujące w modelu free-to-play. Konsole to już pełnoprawne produkcje AAA, z Fifą 17 na czele, gonioną przez Call of Duty: Infinite Warfare i GTA V. Na mobilkach prym wiedzie MMORPG Lineage 2 Revolution. Nieźle radzi też sobie Pokemon GO.

Przechodząc do poszczególnych tytułów, bardzo dobrze poradził sobie For Honor, który sprzedał się w nakładzie ponad 700 tysięcy cyfrowych egzemplarzy, pokazując przy tym, że wypuszczenie dobrej gry w okresie poświątecznym wcale nie musi oznaczać słabych wyników.

Za to ciekawostką jest, że cyfrowa sprzedaż Battlefielda 1 na wszystkich platformach przewyższyła wyniki Infinite Warfare i Titanfalla 2 razem wziętych. W sumie nic dziwnego; shooter od Activision to powielanie tych samych schematów, a drugi FPS od Electronic Arts przeszedł, trochę niesprawiedliwie, bez echa. Warto jednak zaznaczyć, że to właśnie Infinite Warfare osiągnęło najwyższe przychody z tytułu dodatkowej zawartości, czyli po prostu DLC.

Titanfall 2 - Colony Reborn Gameplay Trailer

W końcu, Blizzard zaczyna mieć kłopoty z Hearhstonem. Karcianka notuje rekordowo niskie wyniki na platformach mobilnych, a choć na pecetach aż tak źle nie jest, przychody i tak spadają. Według SuperDaty spowodowane jest to „niepopularnymi decyzjami” i rosnącą konkurencją.

Jednak całkiem możliwe, że niedługo trend się odwróci. Na początku kwietnia wydany zostanie kolejny dodatek do Hearthstone’a – Podróż do wnętrza Un’Goro – w którym ma pojawić się sporo nowości i nie chodzi tylko o 135 dodatkowych kart.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.