Koji Igarashi zbiórką na Bloodstained pobił rekord Kickstartera

Koji Igarashi zbiórką na Bloodstained pobił rekord Kickstartera11.06.2015 18:28
marcindmjqtx

Zbiórka wciąż trwa, ale rekord wpłat w kategorii gier wideo, który do tej pory należał do Torment: Tides of Numenera (4,188,927 dolarów), został już pobity. W pokonanym polu zostają też Pillars of Eternity i Mighty No.9.

Przypomnijmy, że startując ze zbiórką na swoją grę Igarashi informował, że budżet gry ma dopięty w 90%. Prosił o 500 tysięcy dolarów, by pokazać swoim inwestorom, że gracze naprawdę są zainteresowani powrotem ciut zakurzonego gatunku. Wcześniej wydawcy powiedzieli mu, że takiego zapotrzebowania nie ma. Ciekawe, jakie nastroje panują w siedzibie Konami - byłego pracodawcy Igarashiego - gdy widzą, że zebrał już ponad 4,2 miliona dolarów, bijąc dotychczasowy rekord Kickstartera.

Rekordowe zbiórki na gry

Nam pozostaje się cieszyć i liczyć, że właściwie spożytkuje te pieniądze. To 8,5 raza więcej, niż pierwotnie chciał. A przecież do dopięcia budżetu gry brakowało mu tylko 10% funduszy.

Ale warto też przypomnieć sobie los Double Fine Adventure, które później zmieniło się w Broken Age. Tim Schafer zebrał cztery razy więcej pieniędzy, niż przewidywał i tak przeprojektowywał i rozbudowywał grę, że fundusze się skończyły. Marcin Kosman pisał wtedy:

Łatwo się wczuć w jego położenie. Gdyby dostał 400 tys. $, tworzyłby grę za te pieniądze. Skoro dostał kilka razy więcej, to uczynił projekt znacznie większym. Na pewnym etapie trudno kontrolować budżet i rozmiary gry, z czego też biorą się częste opóźnienia premier. Kolejne miesiące tworzenia to kolejne wydane pieniądze. Tak stało się też w tym przypadku. Być może Schafer sądził, że jest w stanie sam sprawować nad wszystkim pieczę - jeśli tak, to się przeliczył.

Oby Igarashi wykazał się większym talentem mierzenia sił na zamiary. Dzięki biciu kolejnych bonusowych progów, Bloodstained wzbogaciło się między innymi o:

  • wersje na Wii U, Vitę oraz pozbawione DRM wydanie na GOG.com
  • lokalny oraz sieciowy tryb współpracy i rywalizacji
  • Igarashiego w roli ukrytego bossa
  • supertrudny tryb Classic
  • japońskie i angielskie głosy

Teraz pozostaje nam czekać do 2017 roku. Oby nie dłużej... Na wsparcie Bloodstained macie jeszcze ponad 30 godzin.

[źródło: Kickstarter]

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.